Multi-objective disaster relief logistics
dc.contributor.advisor | Ağca Aktunç, Esra | |
dc.contributor.author | Samarah, Mahdi | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:00:34Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:00:34Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2018-12-07 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/638290 | |
dc.description.abstract | Afet yardım lojistiği, yöneylem araştırmasının başlıca alanlarından biridir. Bu çalışmanın temel amacı, toplam maliyetlerin en aza indirilmesi ve talep noktaları ile depolar arasındaki toplam mesafelerin en aza indirilmesi yoluyla, felaket öncesinde depoların bulunduğu yerlere karar verilmesidir. Afet yardım lojistik planının verimliliği, toplam ulaşım maliyeti şeklinde ifade edilmiştir. Diğer amaç fonksiyonu, çözümün verimliliğini temsil etmek için, temel malzeme ve gerekli gıda türlerini içeren farklı sayıda paletleri tedarik etmek için gereken toplam sürenin en aza indirilmesidir. Eşitlik, talep düğümlerine hizmet verebilme kapasitesinin dengelenmesi ve düğümlere ulaşmayacak palet sayısının azaltılması ile elde edilen tatminsiz talebin yüzdesinin en aza indirilmesiyle temsil edilmektedir. Hem talepler hem de mesafelerdeki belirsizliği ifade etmek için farklı senaryolar oluşturulmuş ve sonuçlara göre her bir hedefin her bir senaryo için lojistik kararları nasıl etkilediği açıklanmıştır. | |
dc.description.abstract | Disaster relief logistics is one of the major fields of operations research. Deciding the locations of depots before the disaster by minimizing total costs and total distances between nodes of demands and these depots is the main purpose of this study. The efficiency of disaster relief logistics is expressed in terms of the total transportation cost. The other objective function is considering minimizing total accumulated time to represent efficacy to supply different number of pallets which include basic materials and necessary types of foods. Equity is represented by minimizing the percentage of unsatisfied demand achieved by balancing the capability to serve demand nodes and the ability to diminish number of pallets that would not reach the nodes. Dealing with uncertainty in both demands and distances create different scenarios for our study, and the results explain how each objective function affects the logistics decisions for each scenario. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Endüstri ve Endüstri Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Industrial and Industrial Engineering | en_US |
dc.title | Multi-objective disaster relief logistics | |
dc.title.alternative | Çok amaçlı afet yardımı lojistiği | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-12-07 | |
dc.contributor.department | Endüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10209097 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KADİR HAS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 522359 | |
dc.description.pages | 96 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |