Exploring the competitive intelligence practices of an airline company in Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Petrol fiyatları, politik dengesizlikler, seyahate ilişkin kanunlar ve daha başka bir çok rekabet unsuru böylesi rekabetçi bir ortamda hayatta kalma güdüsüne sahip uluslararası havayollarının çevrelerini gözlem altında tutmalarını elzem hale getirmektedir. Bu ihtiyacı karşılamak için uluslararası havayolu firmalarının strateji oluşturma süreçlerine rekabetçi zeka uygulamalarını entegre etmeleri hayati önem taşımaktadır. Bu çalışmada Türkiye'de bulunan uluslararası bir firmanın rekabetçi zeka uygulamalarının tipolojisi çıkartılmış olup, Wright ve diğerleri tarafından (2012) yılında geliştirilen model baz alınmıştır. Buna ek olarak rekabetçi zeka farkındalığının ve uygulama seviyelerinin nasıl arttırılabileceği araştırılmış ve mevcut engellerin kaldırılması adına bir rehber oluşturulmuştur. Oil prices, political instabilities, travel legislations and many other competitive factors make it essential for any international airline with the instinct to survive in such a fierce competitive environment to be on constant watch. To meet this need, it is vital for international airline companies to integrate competitive intelligence into the strategy building process. In this study, we create a typology of competitive intelligence practices of an international airline company in Turkey, based on the model developed by Wright et al. (2012). Furthermore, we explore how to increase competitive intelligence awareness and practice levels and build a guideline to lift the existing barriers.
Collections