Türkiye`de özellikli restoranlarda pazarlama sorunları ve çözüm önerileri: Bir örnek uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, üç bölümden oluşmaktadır. Osmanlı Mutfağı sunan restoranlar, Özellikli Restoranlar olarak incelenmiştir. İlk bölümde; Türk kültürü içerisindeki yeme- içme alışkanlıklarından ve bunun tarihsel gelişim sürecinden bahsedilmektedir. İkinci bölümde; Özellikli Restoranların yapıları ve bulundukları piyasa incelendikten sonra; satışlarını geliştirme ve tanıtım amacıyla yaptıkları pazarlama faaliyetlerinden bahsedilmektedir. Üçüncü bölümde; İstanbul'daki Özellikli Restoranlar' in bugünkü durumu, istatistiksel veriler aracılığıyla analiz edilmektedir. Yapılan anket çalışmasıyla; özellikle belli başlı pazarlama sorunları saptanmaya çalışılmaktadır. Çalışmanın sonucu ve öneriler kısmında ise; Özellikli Restoranların pazarlama faaliyetleri değerlendirilmektedir. Bu değerlendirmenin ışığında; hem günümüzde hem gelecekte başarılı pazarlama çalışmalarının yürütülmesi için çözüm önerilerinde bulunulmaktadır. This study is composed of three chapters. Ottoman Restaurants is analysed that example of the Specialised Resturants. In the first chapter, the food and beverage habits and its historical development phase within the Turkish culture have been mentioned about. The second chapter, first, investigates the structures of the Specialised Restaurants and their market types and then, mentions about their marketing activities to promote sales and publicity. In the third chapter the present situation of the Specialised Restaurants in Istanbul has been analysed through statistical data. An attempt has been made to identify especially major marketing problems of them by means of a questionnaire. In the conclusion and recommendations part of the study, marketing activities of the Specialised Restaurants have been investigated. In the light of this evaluation, recommendations have been made to carry out successful marketing activities presently and in the future.
Collections