Hizmet öncesi öğretmen eğitiminde fakülte-okul işbirliğinin değerlendirilmesi (Necatibey Eğitim Fakultesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmanın temel amacı, Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi ve uygulama okulları arasındaki işbirliği sürecinin nasıl işlediğini katılımcıların bakış açısıyla değerlendirmektir. Araştırmanın temel amacına ulaşmak üzere nitel araştırma yöntemlerinden görüşme kullanılmıştır.Balıkesir Üniversitesi (NEF) son sınıf öğrencileri ile uygulama okullarında görevlendirilen, uygulama öğretmenleri çalışma evreni (grubu) olarak seçilmiştir. Uygulama okulu olarak belirlenen okullar arasından seçilen 4 değişik türdeki kurumda görev yapan 10 gönüllü uygulama öğretmeni ile NEF'nde bulunan bölümlerin her birinden katılan 3'er kişiden oluşan toplam 27 gönüllü öğrenci üzerinde çalışılmıştır. Her bir öğrencinin farklı uygulama okullarına giden öğrenci grubunu temsil edebilecek şekilde seçilmesine özen gösterilmiştir. Buradaki amaç, göreli olarak küçük bir ömeklem oluşturmak ve oluşturulan bu örneklemin bireylerin çeşitliliğini arttırarak çalışma evrenini en iyi şekilde temsil etmesini sağlamaktır. Çalışmada nitel veri çözümleme süreci; Şifreleme, Kategoriler oluşturma, Alt araştırma sorulan ile ilişkilendirme ve Raporlaştırma aşamalarında gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın en önemli bulgusu fakülte-okul işbirliği sürecinin katılımcıların bakış açısına göre yeterli ve beklenen düzeyde gerçekleşmediğidir. Araştırmanın sonunda, ulaşılan bulgular çerçevesinde işbirliği sürecini etkinleştirmeye yönelik önerilerde bulunulmuştur. iv ABSTRACT The main purpose of this study was to examine the collaboration process between Balıkesir University, Necatibey School of Education (NEF) and practice schools from the participants' perspective. This study employed qualitative research methods, specifically interviews, to achieve the purpose of the study. This study used data from 4th year students at Balıkesir University, NEF and practice teachers at schools. Informants included 10 volunteered teachers at 4 different institutions, and 3 senior students from each academic department of NEF. It was ensured that each student represented a specific group that attended a different practice school. Thus, it was aimed to from a relatively small sample that best represents the research population. Qualitative research method employed in this study included 3 simultaneous phases: coding, categorizing, and linking to the sub questions and to the report The most important finding was that the collaboration process between the faculty and practice schools were not enough and satisfactory from the participants, perspective. Finally, the study offers suggestions to improve the effectiveness of this collaboration.
Collections