Show simple item record

dc.contributor.advisorKiraz, Ercan
dc.contributor.authorGökçe, Haluk
dc.date.accessioned2020-12-03T18:44:57Z
dc.date.available2020-12-03T18:44:57Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63674
dc.description.abstractÖZET Bu araştırmanın temel amacı, Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi ve uygulama okulları arasındaki işbirliği sürecinin nasıl işlediğini katılımcıların bakış açısıyla değerlendirmektir. Araştırmanın temel amacına ulaşmak üzere nitel araştırma yöntemlerinden görüşme kullanılmıştır.Balıkesir Üniversitesi (NEF) son sınıf öğrencileri ile uygulama okullarında görevlendirilen, uygulama öğretmenleri çalışma evreni (grubu) olarak seçilmiştir. Uygulama okulu olarak belirlenen okullar arasından seçilen 4 değişik türdeki kurumda görev yapan 10 gönüllü uygulama öğretmeni ile NEF'nde bulunan bölümlerin her birinden katılan 3'er kişiden oluşan toplam 27 gönüllü öğrenci üzerinde çalışılmıştır. Her bir öğrencinin farklı uygulama okullarına giden öğrenci grubunu temsil edebilecek şekilde seçilmesine özen gösterilmiştir. Buradaki amaç, göreli olarak küçük bir ömeklem oluşturmak ve oluşturulan bu örneklemin bireylerin çeşitliliğini arttırarak çalışma evrenini en iyi şekilde temsil etmesini sağlamaktır. Çalışmada nitel veri çözümleme süreci; Şifreleme, Kategoriler oluşturma, Alt araştırma sorulan ile ilişkilendirme ve Raporlaştırma aşamalarında gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın en önemli bulgusu fakülte-okul işbirliği sürecinin katılımcıların bakış açısına göre yeterli ve beklenen düzeyde gerçekleşmediğidir. Araştırmanın sonunda, ulaşılan bulgular çerçevesinde işbirliği sürecini etkinleştirmeye yönelik önerilerde bulunulmuştur. iv
dc.description.abstractABSTRACT The main purpose of this study was to examine the collaboration process between Balıkesir University, Necatibey School of Education (NEF) and practice schools from the participants' perspective. This study employed qualitative research methods, specifically interviews, to achieve the purpose of the study. This study used data from 4th year students at Balıkesir University, NEF and practice teachers at schools. Informants included 10 volunteered teachers at 4 different institutions, and 3 senior students from each academic department of NEF. It was ensured that each student represented a specific group that attended a different practice school. Thus, it was aimed to from a relatively small sample that best represents the research population. Qualitative research method employed in this study included 3 simultaneous phases: coding, categorizing, and linking to the sub questions and to the report The most important finding was that the collaboration process between the faculty and practice schools were not enough and satisfactory from the participants, perspective. Finally, the study offers suggestions to improve the effectiveness of this collaboration.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleHizmet öncesi öğretmen eğitiminde fakülte-okul işbirliğinin değerlendirilmesi (Necatibey Eğitim Fakultesi örneği)
dc.title.alternativeEvaluation of school of education-practice school collaboration in preservice teacher education (The Necatibey case)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmBalıkesir University
dc.subject.ytmVocational education
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmPre-service training
dc.subject.ytmTeacher training
dc.subject.ytmnull
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmCooperation
dc.identifier.yokid123738
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid121889
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess