Matematik dersi lise-2`ci sınıf trigonometri ünitesinin program tasarısının hazırlanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Öğrenmenin öğretmekten daha geçerli kabul edildiği, içinde yaşadığımız bilgi toplumunda eğitim, istendik öğrenmeleri oluşturmaya rehberlik etmelidir. Bireylerin davranışlarını çevreleri ile oluşan etkileşimleri sonucunda kazandıkları düşünüldüğünde, bir dersin işlenmesi sırasındaki etkileşimlerin ne kadar önemli olduğu anlaşılabilir. Tüm öğrenme durumlarını açıklayan tek bir öğrenme kuramı olmadığı için öğrenme ile ilgili tüm sorular cevaplanamamaktadır. Bu nedenle program geliştirme faaliyetlerinde öğrencilerin bireysel özelliklerine, öğrenilecek bilginin kendine özgü özelliklerine uygun öğrenme ilkeleri birlikte dikkate alınmalıdır. Özellikle matematik derslerinde, matematiğin kendine özgü yapısından dolayı öğrencinin öğrenmesini sağlayabilmek için dersin işlenişi sırasında kullanılması planlanan öğretim yöntemlerinin seçimi çok önemlidir. Bu noktada da program tasarısı hazırlama çalışmalarının önemi ortaya çıkmaktadır. Bu çalışmanın amacı, lise 2 matematik dersi `Trigonometri` ünitesinin program tasarısını, `sunuş yoluyla öğretme` ve `öğretim etkinlikleri` modellerini esas alarak ha zırlamaktır. Bu amaç doğrultusunda şu faaliyetler gerçekleştirilmiştir: 1. M.E.B. yayınlarının ders kitaplarından ve yardımcı ders kitaplarından öğrencilere kazandırılmak istenen hedef ve davranışlar belirlenmiş, 2. Şu an yürürlükte bulunan program tasarısının hedef ve davranışları ile karşılaştırılmış, 3. Ünitenin taslak içeriği oluşturulmuş, 4. Önkoşul bilgiler belirlenmiş, 5. Ünitenin içerik analizi yapılmış ve aşamalılık ilişkileri incelenmiş, 6. Taslak içerik kesinleştirilmiş, iv 7. Bu ünite ile ilgili öğrenciye kazandırılacak hedef davranışlar kesinleştirilmiş, 8. Hedef davranışları kazandırmaya yönelik eğitim durumları hazırlanmış, 9. Ünitenin hangi seviyede öğrenildiğini belirlemek amacı ile bir değer lendirme testi oluşturulmuştur. Yapılan araştırmalar sonucu, trigonometri ünitesi ile ilgili daha önce yapılmış bu tarz çalışmaya rastlanamamıştır. Bu program tasarısı hazırlama çalışmalarının diğer üniteler için ve ünitenin özelliğine uygun olarak diğer modeller de esas alınarak yapılmasının uygun olacağı değerlendirilmektedir. Bu çalışma bir program tasarısı olduğundan kuramsal bir nitelik taşımakta ve yeterlilik derecesi bilinmemektedir. Çalışmanın başarısı uygulandıktan sonra saptanabilecektir.
Collections