Show simple item record

dc.contributor.advisorBattal, Nevzat
dc.contributor.authorCanli, Tuba
dc.date.accessioned2020-12-03T18:44:51Z
dc.date.available2020-12-03T18:44:51Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63669
dc.description.abstractÖZET Öğrenmenin öğretmekten daha geçerli kabul edildiği, içinde yaşadığımız bilgi toplumunda eğitim, istendik öğrenmeleri oluşturmaya rehberlik etmelidir. Bireylerin davranışlarını çevreleri ile oluşan etkileşimleri sonucunda kazandıkları düşünüldüğünde, bir dersin işlenmesi sırasındaki etkileşimlerin ne kadar önemli olduğu anlaşılabilir. Tüm öğrenme durumlarını açıklayan tek bir öğrenme kuramı olmadığı için öğrenme ile ilgili tüm sorular cevaplanamamaktadır. Bu nedenle program geliştirme faaliyetlerinde öğrencilerin bireysel özelliklerine, öğrenilecek bilginin kendine özgü özelliklerine uygun öğrenme ilkeleri birlikte dikkate alınmalıdır. Özellikle matematik derslerinde, matematiğin kendine özgü yapısından dolayı öğrencinin öğrenmesini sağlayabilmek için dersin işlenişi sırasında kullanılması planlanan öğretim yöntemlerinin seçimi çok önemlidir. Bu noktada da program tasarısı hazırlama çalışmalarının önemi ortaya çıkmaktadır. Bu çalışmanın amacı, lise 2 matematik dersi `Trigonometri` ünitesinin program tasarısını, `sunuş yoluyla öğretme` ve `öğretim etkinlikleri` modellerini esas alarak ha zırlamaktır. Bu amaç doğrultusunda şu faaliyetler gerçekleştirilmiştir: 1. M.E.B. yayınlarının ders kitaplarından ve yardımcı ders kitaplarından öğrencilere kazandırılmak istenen hedef ve davranışlar belirlenmiş, 2. Şu an yürürlükte bulunan program tasarısının hedef ve davranışları ile karşılaştırılmış, 3. Ünitenin taslak içeriği oluşturulmuş, 4. Önkoşul bilgiler belirlenmiş, 5. Ünitenin içerik analizi yapılmış ve aşamalılık ilişkileri incelenmiş, 6. Taslak içerik kesinleştirilmiş, iv
dc.description.abstract7. Bu ünite ile ilgili öğrenciye kazandırılacak hedef davranışlar kesinleştirilmiş, 8. Hedef davranışları kazandırmaya yönelik eğitim durumları hazırlanmış, 9. Ünitenin hangi seviyede öğrenildiğini belirlemek amacı ile bir değer lendirme testi oluşturulmuştur. Yapılan araştırmalar sonucu, trigonometri ünitesi ile ilgili daha önce yapılmış bu tarz çalışmaya rastlanamamıştır. Bu program tasarısı hazırlama çalışmalarının diğer üniteler için ve ünitenin özelliğine uygun olarak diğer modeller de esas alınarak yapılmasının uygun olacağı değerlendirilmektedir. Bu çalışma bir program tasarısı olduğundan kuramsal bir nitelik taşımakta ve yeterlilik derecesi bilinmemektedir. Çalışmanın başarısı uygulandıktan sonra saptanabilecektir.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMatematik dersi lise-2`ci sınıf trigonometri ünitesinin program tasarısının hazırlanması
dc.title.alternativePreparing the curriculum design of trigonometry of 10 th grade level
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmProgram
dc.subject.ytmTrigonometry
dc.subject.ytmCurriculum design
dc.subject.ytmConcept maps
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmTeaching
dc.identifier.yokid123744
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid121894
dc.description.pages138
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess