Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzcan, Ahmet Can
dc.contributor.authorDalçam, Tuna
dc.date.accessioned2021-05-08T07:53:39Z
dc.date.available2021-05-08T07:53:39Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2021-01-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/636247
dc.description.abstractOtomotiv endüstrisinde, tarih boyunca, ürünlerin fiziksel özellikleri, markanın kişiliğini hem dolaylı hem de direk olarak tanımlayagelmiştir. Son yıllarda gelişen, marka ve tasarım konseptlerinin bir bütün olarak ele alınması ile, bazı markalar diğerlerine göre daha başarılı olmuşlardır. Bununla birlikte, otomobil tasarımı, marka kimliğinin ürünün fiziksel öğeleriyle yansıtılması açısından, tasarım dünyasında güçlü bir konuma sahiptir. Bu koşullar göz önüne alınarak, çalışma, otomobil tasarımında görsel kimlik ve tasarım dili arasındaki ilişkiye odaklanmaktadır. Çalışmaya destek olması açısından üreticilerin, hem birbirinden farklı, aynı zamanda da birbirine benzeyen, tasarım yaklaşımları incelenmiştir. İncelemeyi takiben, Volkswagen Markası'nın Görsel Marka Kimliği'ne olan yaklaşımı, güncel ürün gamının tasarım dili ve bunun VW grubundaki diğer markalar ile olan ilişkisi incelenmiştir.
dc.description.abstractThroughout the history of the automobile industry, physical characteristics of the very products have signified brand identity, both explicitly and implicitly. With even more comprehension of brand and design as a whole in recent decades, some brands have been inclined to success than the others. In addition, automotive design is one of the strongest fields in design that the reflection of a brand relies on physical attributes of a product. Given the circumstances, this study mainly focuses on the brand identity in the automotive industry and its correlation with design characteristics. Distinctive, yet similar design approaches of the manufacturers have been analysed to support the executed research. Finally, Volkswagen Brand is discussed in further detail in terms of Visual Brand Identity creation; including the current product portfolio's design language, and also its correlation with other Volkswagen Auto Group brands.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri Ürünleri Tasarımıtr_TR
dc.subjectIndustrial Designen_US
dc.titleCreating visual brand identity in automotive design: A case study on VW models
dc.title.alternativeOtomotiv tasarımında görsel marka kimliği: VW modelleri üzerine bir çalışma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-01-07
dc.contributor.departmentTasarım Çalışmaları Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAutomotive industry
dc.subject.ytmAutomotive
dc.subject.ytmDesign
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmBrabd identity
dc.subject.ytmBrand personality
dc.subject.ytmVisual identity
dc.subject.ytmVisual design
dc.identifier.yokid10032666
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid367943
dc.description.pages258
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess