Sunlight in preschool learning environments
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, güneş ışığının okul öncesi çocukların odaklanması üzerindeki rolünüanaliz eder ve okul öncesi öğrenme mekanlarının iyileştirilmesine katkıda bulunmayıhedefler. Güneş ışığı, zamanının çoğunu iç mekanlarda geçiren tüm insanlar için birenerji kaynağıdır. Çocuklar haftada 40 saat kadar zamanlarını eğitim mekanlarındave genellikle yapay ışık altında geçirmektedirler. Bununla birlikte, güneş ışığıçocuklar ve çocuk mekanları üzerinde çok sayıda olumlu etkiye sahiptir. Bunlar,çocukların tutum ve performanslarına olumlu katkıları (Heschong ve Mahone, 1999;Samani ve Samani, 2012) ve akademik test puanlarına olan katkılarıdır (Tanner,2009). Güneş ışığının odaklanma ve konsantrasyon üzerinde olumlu etkileriolabileceği de bulunmuştur (Taylor ve Kuo, 2011). Bu çalışmada, güneş ışığının okulöncesi çocukların odaklanması üzerindeki rolünü analiz etmek için özel bir okulöncesi kurumundaki çocuklara SketchUp+Vray versiyon 2017 programı ilehazırlanmış üç boyutlu sınıfın üç farklı aydınlatma sahnelerinden birini tercihetmeleri istendi. Ayrıca çocuklar sınıflarının ölçekli maketi üzerinden farklıboyutlardaki pencere tercihlerini ve sınıflarında olmasını istedikleri güneş ışığıseviyelerini sebepleriyle birlikte açıkladılar. Son olarak, çocukların öğretmenleri,güneş ışığı ve eğitim mekanları arasındaki ilişki hakkında bir anket yanıtladılar.Sonuçlar, güneş ışığının çocukları olumlu yönde etkileyebileceğini ve iç mimarininbu anlamda eğitim mekanlarına katkıda bulunduğunu göstermektedir.Anahtar Kelimeler: Okul öncesi yaştaki çocuklar, Güneş ışığı, Eğitim mekanları,Konsantrasyon, İçmimarlık This study analyzes the role of sunlight in preschool children's focus and intends tomake a contribution to the improvement of the preschool learning environments.Sunlight is a source of energy for all people who spend most of their time indoors.Children spend up to 40 hours a week in educational settings mostly under artificiallighting whereas they need to be exposed to more sunlit environments as sunlight hasnumerous positive effects on children and children's spaces. These include positivecontributions to attitudes and performance (Samani and Samani, 2012) as well asacademic test scores (Tanner, 2009). It has also been found that sunlight may havepositive effects on focus and concentration (Taylor and Kuo, 2011). In order toanalyze the role of sunlight on preschool children, in this study, children from aprivate preschool were asked to choose one from three classroom settings withdifferent lighting scenes prepared with SketchUp+Vray version 2017. Additionally,children were surveyed about their classroom's scale model about their preferencesof different size window options and desired sunlight levels. Lastly, children'steachers answered a questionnaire about the relationship between sunlight andlearning environments. The results indicate that sunlight may affect children in apositive way and interior architecture contributes to learning environments in thatsense.Keywords: Preschool children, Sunlight, Learning environments, Concentration,Interior architecture
Collections