Sosyal medya ve turizm: Türkiye`deki turistik destinasyonların değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Internetin gelişmesiyle beraber Web 2.0 teknolojilerinin oluşumu sosyal medya denilen bir platformu ortaya çıkarmıştır. Sosyal medyanın hızlı bir şekilde artan gücü sayesinde tüketiciler de, işletmeler de bu platformu etkin bir şekilde kullanmaya başlamıştır.Turizm işletmeleri, sosyal medya ortamlarında bir araya gelen turizm tüketicilerinin istek ve ihtiyaçlarını belirleyerek eksik yönlerini tamamlamaktadır. Sosyal medya pazarlamasını etkin bir biçimde kullanan turizm işletmeleri önceden hiç olmadığı kadar hızlı ve çok düşük maliyetlerle potansiyel turizm tüketicilerine ulaşmaktadır.Bu araştırmanın amacı, sosyal medyanın turizm üzerindeki etkisini araştırmak ve potansiyel turizm tüketicilerinin bilgi arama safhasında sosyal medyanın hangi platformlarından faydalandığını saptamaktır.Araştırmanın sonucuna göre, turizm tüketicilerinin sosyal medya ortamlarında bir araya gelmesi, bilgi ve deneyimlerini paylaşması turizm işletmelerinin eksik yönlerini tamamlaması açısından önemlidir. Bu bağlamda turizm işletmeleri sosyal medya pazarlamasına gerekli önemi vermeli ve bu platformlar için çalışacak bir departman bulundurmalıdır. With the development of the Internet, Web 2.0 technologies have introduced a new platform which is called social media. Thanks to increasing power of social media, both consumers and businesses have started to effectively use this platform.Tourism businesses turn their weaknesses into strengths by understanding the needs and wants of tourism consumers getting together on social media platforms. Tourism businesses effectively using social media marketing are reaching their potential customers faster at less cost than ever before.The purpose of this research is to investigate the effect of social media on tourism and also find out which social media platforms are benefited by the potential tourism consumers at the stage of information seeking.According to the results of the research, coming together of tourism consumers, and sharing their knowledge and experiences on social media platforms are important issues for tourism businesses to turn their weaknesses into strengths. In this sense, tourism businesses have to give a lot of importance to social media marketing, and establish a department working for these social media platforms.
Collections