Show simple item record

dc.contributor.advisorKöroğlu, Ahmet
dc.contributor.authorCurkan, Samet Can
dc.date.accessioned2020-12-03T18:37:13Z
dc.date.available2020-12-03T18:37:13Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63301
dc.description.abstractInternetin gelişmesiyle beraber Web 2.0 teknolojilerinin oluşumu sosyal medya denilen bir platformu ortaya çıkarmıştır. Sosyal medyanın hızlı bir şekilde artan gücü sayesinde tüketiciler de, işletmeler de bu platformu etkin bir şekilde kullanmaya başlamıştır.Turizm işletmeleri, sosyal medya ortamlarında bir araya gelen turizm tüketicilerinin istek ve ihtiyaçlarını belirleyerek eksik yönlerini tamamlamaktadır. Sosyal medya pazarlamasını etkin bir biçimde kullanan turizm işletmeleri önceden hiç olmadığı kadar hızlı ve çok düşük maliyetlerle potansiyel turizm tüketicilerine ulaşmaktadır.Bu araştırmanın amacı, sosyal medyanın turizm üzerindeki etkisini araştırmak ve potansiyel turizm tüketicilerinin bilgi arama safhasında sosyal medyanın hangi platformlarından faydalandığını saptamaktır.Araştırmanın sonucuna göre, turizm tüketicilerinin sosyal medya ortamlarında bir araya gelmesi, bilgi ve deneyimlerini paylaşması turizm işletmelerinin eksik yönlerini tamamlaması açısından önemlidir. Bu bağlamda turizm işletmeleri sosyal medya pazarlamasına gerekli önemi vermeli ve bu platformlar için çalışacak bir departman bulundurmalıdır.
dc.description.abstractWith the development of the Internet, Web 2.0 technologies have introduced a new platform which is called social media. Thanks to increasing power of social media, both consumers and businesses have started to effectively use this platform.Tourism businesses turn their weaknesses into strengths by understanding the needs and wants of tourism consumers getting together on social media platforms. Tourism businesses effectively using social media marketing are reaching their potential customers faster at less cost than ever before.The purpose of this research is to investigate the effect of social media on tourism and also find out which social media platforms are benefited by the potential tourism consumers at the stage of information seeking.According to the results of the research, coming together of tourism consumers, and sharing their knowledge and experiences on social media platforms are important issues for tourism businesses to turn their weaknesses into strengths. In this sense, tourism businesses have to give a lot of importance to social media marketing, and establish a department working for these social media platforms.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSosyal medya ve turizm: Türkiye`deki turistik destinasyonların değerlendirilmesi
dc.title.alternativeSocial media and tourism: Evaluation of tourist destinations in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmWeb
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmTourism
dc.subject.ytmTourism marketing
dc.subject.ytmDestination
dc.subject.ytmSocial media
dc.identifier.yokid464130
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid335180
dc.description.pages169
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess