Show simple item record

dc.contributor.advisorİlban, Mehmet Oğuzhan
dc.contributor.authorTürkmen, Ezgi
dc.date.accessioned2020-12-03T18:36:36Z
dc.date.available2020-12-03T18:36:36Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63290
dc.description.abstractGünümüzde geleneksel pazarlama yerini farklı anlayışlara bırakmıştır. Günden güne değişen rekabet koşulları nedeniyle işletmeler benzersiz olmak için başka çözüm yolları bulmak gerektiğini fark etmişlerdir. Bundan dolayı da kendini pazarda diğer firmalardan ayıran işletmeler stratejilerinde değişiklikler yapmaya başlamışlardır. Günümüz koşullarında modern pazarlama anlayışının yetersiz kalmasıyla değer temelli pazarlama anlayışı ortaya çıkmıştır.Böylece işletmeler hedeflerine değer yaratma kavramını eklemişlerdir. Hissedar değeri başta olmak üzere değer yaratan unsurlar işletmelerin kar marjını arttırmak amacıyla pazarlama anlayışına dahil edilmiştir. Çalışmanın yazın bölümünde geleneksel pazarlama anlayışından, değer temelli pazarlama anlayışına geçiş, değer temelli pazarlama kavramı ve unsurları ele alınmıştır. Otel işletmelerindeki yöneticilerin değer temelli pazarlama unsurlarını ne derecede uyguladıklarının ve işletmenin bu uygulamalardan ne kadar etkilendiğinin belirlenmesi amacıyla İstanbul Laleli?deki otellerde araştırma yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket yöntemi kullanılmıştır.
dc.description.abstractNowadays, different understandings of traditional marketing have left the location. Day by day due to the changing competitive conditions, businesses have realized that to find other solutions to make a difference. Therefore, businesses that separate itself from other firms in the market have begun to make changes in their strategies. Current conditions with insufficient understanding of modern marketing, value-based marketing approach has emerged. Thus, businesses added the concept of value creation to their goals. Mainly in shareholder value, elements that create value were added to increase the profit margin of enterprisesIn the literature part of study, transition of from traditional marketing methods approach to value-based marketing approach, concept of value-based marketing and its elements were discussed. This study has been done in İstanbul/Laleli to research what extent elements of value-based marketing are practiced in hotel enterprises by the managers of hotels and determine how these practices are influenced hotels functions. Instudy, survey method was used for data collection.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleOtel işletmelerinde değere dayalı pazarlama uygulamalarının belirlenmesi: Laleli örneği
dc.title.alternativeDetermination of value-based marketing applications in hotel businesses: The case of Laleli
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMarketing methods
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmIstanbul
dc.subject.ytmValue based marketing
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmValues
dc.subject.ytmValue function
dc.identifier.yokid10005514
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid335189
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess