Uçak KKAS kontrolü tasarımı ve parametrik optimizasyonu: Uçuş verisi ile modelleme ve simülasyon
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tez altı ana başlıktan oluşmaktadır. İlk kısımda tez hakkında genel bilgi verilip çalışma temel hatları ile özetlendi, ilerleyen bölümlerde çalışma içerisinde geçen temel kavramlardan ve çalışma içerisinde geçen temel kavramların alternatif formlarından kısaca bahsedildi. İkinci bölümde uçağın matematiksel modelinin oluşturulup simülasyon ortamının hazırlanmasından ve model hazırlama süresince kullanılan alt sistemlerden temel olarak bahsedilmiş olup üçüncü bölümde simülasyonu başlatıcak ilk koşulların hazırlanması ve bunu sağlamak için kullanılan denge noktası bulma algoritmasından bahsedildi. Dördüncü bölümde uçuş kontrol algoritması için farklı kontrol sistemleri oluşturularak, optimize edildi. Kullanılan optimizasyon metotları incelendi. Doğrusal olmayan modele ek olarak doğrusal model üzerinden durum geribeslemeli kontrol sistemleri, belirsizlik parametresi ile tasarım aşamaları gösterildi. Beşinci bölümde dış döngü kontrolü olarak otopilot tasarımı yapılması amacı ile bloğa giriş olarak bağlanan hata sinyalini minimize edecek kontrol sinyalini üreten blok tasarımı yapıldı. Sonuçlar kısmında yapılan çalışmadan tasarım süresince uçuş konforu gibi istenilen performans ölçütleri ve tasarım verimliliğinin en etkin olduğu metotlar, tasarımcı gözünden paylaşıldı. The thesis consists of six main sections. In the first part, general information about the thesis is given and summarized with the basic lines of study. In addition, the basic concepts and alternative forms used in the study were briefly mentioned. In the second part, the mathematical model of the aircraft was formed, the simulation environment was prepared and the sub-systems used during the model preparation were mentioned. In the third chapter, the equilibrium point finding algorithm, which is used to prepare and provide the first conditions that will start the simulation, was mentioned.In the fourth chapter, different control systems for the flight control algorithm were created and optimized. The optimization methods used will be examined. Different optimization methods are explained.In addition to the nonlinear model, state feedback control systems, the uncertainty parameter and the design stages were shown in linear model. In the fifth chapter, the design of the block that produces the control signal to minimize the error signal which is connected to the block as an introduction to the autopilot as an external loop control was made. In the last section, the results and suggestions will share the desired performance metrics such as flight comfort during the design and the methods with the most efficient design efficiency through the eyes of the designer.
Collections