Now showing items 21-40 of 58

    • The response of unreinforced masonry to low-amplitude recurcive loads: Case of groningen gas field 

      Dais, Dimitrios (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Deprem Mühendisliği ve Afet Yönetimi Enstitüsü, 2020-06-11)
      Donatısız yığma duvar periyodik yük tersinmelerine sünek olmayan bir biçimde karşılık veren hassas bir materyaldir. Geçmişteki depremlerde gözlemlendiği üzere hasar, kimi durumlarda büyük genlik yüklerde kısmî ya da bütün ...
    • Sensitivity of the predicted collapse capacity of RC buildings to the utilized finite element modeling approach 

      Ghaemian, Saeed (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Deprem Mühendisliği ve Afet Yönetimi Enstitüsü, 2020-06-22)
      Günümüzde, sismik yüklemeler altında binaların sahip oldukları göçme kapasitelerinin belirlenmesi, yapı ve deprem mühendisliği alanlarında araştırılan en önemli konular-dan birisidir. Buna bağlı olarak, son yıllarda ...
    • Betonarme perdelerin deformasyon kapasitesinin incelenmesi 

      Başdoğan, Çağri (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Deprem Mühendisliği ve Afet Yönetimi Enstitüsü, 2020-06-11)
      Betonarme perdeler, yatay rijitlik ve dayanım arttırıcı etkilerinden dolayı deprem ve rüzgar yükleri gibi yüksek mertebelerde yatay yükleme beklenen bölgelerde tercih edilen önemli yapısal elemanlardır. Depreme dayanıklı ...
    • 1999 Marmara Depremi sonrası için Gölcük ilçesi kıyılarının sıvılaşmaya göre mikrobölgelemesi 

      Albayrak, Neslihan (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Deprem Mühendisliği ve Afet Yönetimi Enstitüsü, 2020-06-08)
      Türkiye de yapılaşma konusunda dönüm noktası konumunda olan 17 Ağustos 1999 Kocaeli Depreminde binlerce insan yaşamını yitişmiş, binlerce yapı kullanılamaz hale gelmiş ve TUSIAD verilerine göre 17 milyar dolar ekonomik ...
    • Betonarme yüksek yapılarda sönümleyici bağ kirişleri 

      Altun, Serhan (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Deprem Mühendisliği ve Afet Yönetimi Enstitüsü, 2020-02-13)
      Yüksek katlı yapı sistemlerinde, yapı içerisinde bulunan bazı boşluklardan dolayı (kapı, pencere vb.) bağ kirişli boşluklu perde kullanımı oldukça yaygındır. Ancak depremlerden sonra bu bağ kirişleri ciddi ölçüde hasar ...
    • Seismic performance of tunnel in liquefiable soil 

      Fathieh, Mohsen (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Deprem Mühendisliği ve Afet Yönetimi Enstitüsü, 2020-02-13)
      Tüneller, menholler, boru hatları, metro istasyonları, derin temeller ve cankurtaran sistemleri gibi zemin yüzeyinin altındaki yapıların sismik performans değerlendirmesi, modern kentsel alanların büyümesinde önemli bir ...
    • 1-d numerical analyses of dynamic soil response under surface excitations 

      Öz, Deniz (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Deprem Mühendisliği ve Afet Yönetimi Enstitüsü, 2018-10-10)
      Geoteknik mühendisliğindeki problemlerin çözümündeki en temel amaçlardan biri,tüm inşaat mühendisliği yapılarının zemin üzerinde ya da içinde bulunması sebebiyle,çeşitli dış yüklemeler ve iç tepkiler altında doğal zeminin ...
    • Bir kulenin yapısal tasarımı ve deprem performansının incelenmesi 

      Duran, İlyas (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Deprem Mühendisliği ve Afet Yönetimi Enstitüsü, 2020-02-13)
      Son yıllarda taleplerin, ekonomik gücün ve teknolojik imkanların artmasıyla birlikteyüksek yapılara bir yönelim olmuştur. Bu yönelimin bir sonucu olarak hemmühendislik hem de mimari tasarım açısından bir rekabet oluşmuştur ...
    • Deprem yalıtımlı ve sabit temelli betonarme binaların dinamik davranış ve ekonomi açısından kıyaslanması 

      Serpil, Selçuk Serdar (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Deprem Mühendisliği ve Afet Yönetimi Enstitüsü, 2020-02-13)
      Bu çalışmada az katlı betonarme bir yapının sabit temelli ve deprem yalıtımlı modelinin depreme karşı davranışı kapsamlı olarak irdelenmiş sonuçları gösterilmiştir. İlk bölümde deprem yalıtımı konusu tanıtılmış ve bu konuda ...
    • Türkiye`de olasılıksal deprem tehlike haritalarının betonarme yapılarda deprem davranışının tespitine etkileri 

      Sevinç, Sarper (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Deprem Mühendisliği ve Afet Yönetimi Enstitüsü, 2020-02-13)
      Depreme karşı yapı tasarımında dünyadaki yönetmelikler, ilk olarak can güvenliğini sağlamak üzerine yoğunlaşmıştır. Bunun için yönetmeliklerde tarif edilen deprem yükleri ve bu yüklerin yapıya uygulanmasının ardından ...
    • Geri dönüşümlü agregadan üretilmiş tam ölçekli kolonların yangın etkisi altındaki deprem performansı 

      Ünal, Göktuğ (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Deprem Mühendisliği ve Afet Yönetimi Enstitüsü, 2019-05-03)
      Artan endüstrileşme dikkate alındığında, sınırlı doğal kaynakların etkin kullanımı yenilenebilir enerji konusunu gündeme getirmiştir. Yapı mühendisliği perspektifinden bakıldığında, yapılar deprem, kentsel dönüşüm vb. ...
    • Tarihi yığma yapıların yakın fay etkisi altındaki davranışının incelenmesi 

      Kizilpinar, Çağlar (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Deprem Mühendisliği ve Afet Yönetimi Enstitüsü, 2020-02-13)
      Geçmiş ile gelecek arasında köprü vazifesi gören tarihi yapılar detaylı bir şekildeanaliz edilmelidir. Malzeme ve yapısal özellikleri, zemin yapısı gibi etmenlerin yanısıra deprem kaynağına olan uzaklığı da önem arz ...
    • Opensees ve seismostruct programlarının doğrusal olmayan deprem analizleri için karşılaştırılması 

      Ergül, Şükriye Ceyda (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Deprem Mühendisliği ve Afet Yönetimi Enstitüsü, 2020-02-13)
      Yapı mühendisliğinde şiddetli deprem etkileri altında yapı sistemlerinin davranışınıöngörebilmek tasarım için oldukça önemlidir. Bunun için son zamanlarda performansadayalı değerlendirme yaklaşımı ön plana çıkmıştır. Genelde ...
    • İstanbul Havalimanındaki bir viyadüğün tasarımı ve sismik performans değerlendirmesi 

      Şengül, Ecem (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Deprem Mühendisliği ve Afet Yönetimi Enstitüsü, 2020-02-13)
      Köprü ve viyadükler olası bir deprem anında ulaşımı sağlamaya devam ederek kullanım durumunda olması gerektiğinden yapı türleri arasında önemli bir yere sahiptir. Bu nedenle viyadüklerin tasarımı ve deprem performanslarının ...
    • Simulation of a collapsed reinforced concrete school building after 2011 Van earthquakes 

      Canatan, Menekşe (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Deprem Mühendisliği ve Afet Yönetimi Enstitüsü, 2020-02-13)
      Ülkemizde bulunan yapıların birçoğu, tektonik koşullar sebebiyle ana depremlere ve artçışoklara maruz kalmaktadırlar. Çoklu depremler, plaka gerilmelerinin tümünün ilk yer hareketi sırasında serbest kalamamasının sonucu ...
    • Seismic simulation of damaged reinforced concrete school buildings 

      Uçak, Doruk (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Deprem Mühendisliği ve Afet Yönetimi Enstitüsü, 2020-02-19)
      2011 Van Depremi ardından yapılan saha inceleme çalışmaları detaylı ve önemli bilgiler sağlamaktadır. Bu çalışmada, saha inceleme çalışmalarından yola çıkarak Van Merkez İlçesi'nin yakınında bulunan iki düzensiz ...
    • Tabakalı zemine gömülü silindirik kanalda deprem etkileri 

      Nayman, Aylin (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Deprem Mühendisliği ve Afet Yönetimi Enstitüsü, 2020-02-13)
      Bu çalışmada, γ geliş açılı SH dalgalarının etkidiği, yarım uzay yüzeyinde bulunan yarı dairesel kesitli silindirik kanalın, dış yüzeyine tam bağlı olan yarı dairesel kesitli bir tabakanın zeminden daha sert, daha esnek ...
    • Earthquake damage identification from very high resolution post event image using advanced methods in mathematical morphology 

      Alataş, Enes Oğuzhan (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Deprem Mühendisliği ve Afet Yönetimi Enstitüsü, 2020-02-24)
      Dünya üzerinde her yıl insan hayatına, çevreye ve ekonomiye ciddi zararlar veren depremler meydana gelmektedir. Mühendisler ve bilim insanları mevcut teknolojiyle bu doğal afetlerin önceden tahmin edilebileceği bir yöntemi ...
    • Value of information obtained using structural health monitoring of an rc bridge subjected to seismic hazard 

      Tahaei Yaghoubi, Siamak (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Deprem Mühendisliği ve Afet Yönetimi Enstitüsü, 2020-02-13)
      Köprüler, ulaşım sistemlerinin önemli bir bileşenidir. Ancak, bu yapılar genellikle birçok doğal ve insan kaynaklı afetin (sel, fırtına, gemi ve ağır taşıt kazası vb.) tehditi altındadır. Köprülerin maruz kaldıkları doğal ...
    • Kurşun çekirdekli kauçuk deprem yalıtım biriminin tamamen yerli tasarımının yapılarak üretilmesi 

      Demirhan, Kerem Erdem (İSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ/Deprem Mühendisliği ve Afet Yönetimi Enstitüsü, 2020-02-13)
      Bu çalışmada 0936.STZ.2015 kodlu SANTEZ Projesi kapsamında kurşun çekirdekli kauçuk yalıtım birimlerinin tasarımı ve üretimi yapılmış, ardından da bu yalıtım birimlerinin farklı testlerdeki davranışları ve performansları ...