Okul yöneticilerinin güç kaynaklarını kullanma becerileriyle kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, İstanbul iline bağlı Büyükçekmece, Beylikdüzü, Avcılar, Esenyurt ilçelerindeki temel eğitim ve ortaöğretim kurumlarında görev yapan 727 okul yöneticisinin güç kaynaklarını kullanma becerileriyle kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin bağımsız değişkenlere (yaş, cinsiyet, kıdem, görev süresi, kademe, vb. ) bağlı olarak incelemek, elde edilen verilere dayalı olarak sonuç ve öneriler geliştirmektir. Bu amaç doğrultusunda 727 yönetici arasından 274 kişilik örneklem seçilmiştir. Her bir ilçe bir tabaka olarak düşünülmüş olup, araştırma tarama modelinde kurgulanmıştır. Araştırmada yöneticilerin güç kaynakları düzeylerinin kaygıya ilgisini belirlemek ve bu ilgiye bağlı olarak güç üzerine etkili olan etmenleri ortaya koymak için ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. İlişkisel tarama iki veya daha çok değişken arasındaki birlikte değişimin varlığını ve derecesini belirlemeyi amaçlayan araştırma modelidir. Bu amaçla okul yöneticilerinin okullarda kullanılan güç kaynaklarına ilişkin algıları ile kaygı düzeyleri ölçekler yoluyla elde edilen veriler ile belirlenmeye çalışılmıştır. Sonuç olarak `Otorite, Disiplin ve Uzmanlık'' gücü arttıkça yöneticilerin kaygı düzeylerinin arttığı bulgulanmıştır. Bununla birlikte, yöneticilerin '' Ödül ve Sembolik'' gücü arttıkça yöneticilerin kaygı düzeylerinin düştüğü saptanmıştırAnahtar Sözcüler: Okul Yöneticisi, kaygı, güç kaynakları ABSTRACTThe experiment is done among 727 managers in Istanbul ( at Büyükçekmece, Beylikdüzü, Avcılar, Esenyurt primary and secondary schools) and the aim is to identify the type of sources of power of managers and the affects of power sources such as the level of anxiety and to develop conclusion and suggestion according to the independent variable data (age, gender, seniority, etc.).This survey was based on scanning model. In this survey relational scanning technique was used to identify the relationship between managers, the level of source of power and anxiety and based on this, relationalship, it also aims to identify the elements which is officent on this power. Relational scanning is a survey model which aims to determine the entity and the degree of co-exchange between two or more varient. With this aim, school managers' perception of sources used at schools are tried to be determined by the data gained by scale. As a result, if the ' authority, discipline and speciality' of power increases, the anxiety level of managers increases. On the other hand, if 'reward and symbolic' power increases, the managers' anxiety level decreases. Key words: Manager of scholl, source of power, anxiety
Collections