Show simple item record

dc.contributor.advisorParlak, Kemalettin
dc.contributor.authorBaydemir, Ahmet
dc.date.accessioned2021-05-08T07:34:10Z
dc.date.available2021-05-08T07:34:10Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/632062
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, İstanbul iline bağlı Büyükçekmece, Beylikdüzü, Avcılar, Esenyurt ilçelerindeki temel eğitim ve ortaöğretim kurumlarında görev yapan 727 okul yöneticisinin güç kaynaklarını kullanma becerileriyle kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin bağımsız değişkenlere (yaş, cinsiyet, kıdem, görev süresi, kademe, vb. ) bağlı olarak incelemek, elde edilen verilere dayalı olarak sonuç ve öneriler geliştirmektir. Bu amaç doğrultusunda 727 yönetici arasından 274 kişilik örneklem seçilmiştir. Her bir ilçe bir tabaka olarak düşünülmüş olup, araştırma tarama modelinde kurgulanmıştır. Araştırmada yöneticilerin güç kaynakları düzeylerinin kaygıya ilgisini belirlemek ve bu ilgiye bağlı olarak güç üzerine etkili olan etmenleri ortaya koymak için ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. İlişkisel tarama iki veya daha çok değişken arasındaki birlikte değişimin varlığını ve derecesini belirlemeyi amaçlayan araştırma modelidir. Bu amaçla okul yöneticilerinin okullarda kullanılan güç kaynaklarına ilişkin algıları ile kaygı düzeyleri ölçekler yoluyla elde edilen veriler ile belirlenmeye çalışılmıştır. Sonuç olarak `Otorite, Disiplin ve Uzmanlık'' gücü arttıkça yöneticilerin kaygı düzeylerinin arttığı bulgulanmıştır. Bununla birlikte, yöneticilerin '' Ödül ve Sembolik'' gücü arttıkça yöneticilerin kaygı düzeylerinin düştüğü saptanmıştırAnahtar Sözcüler: Okul Yöneticisi, kaygı, güç kaynakları
dc.description.abstractABSTRACTThe experiment is done among 727 managers in Istanbul ( at Büyükçekmece, Beylikdüzü, Avcılar, Esenyurt primary and secondary schools) and the aim is to identify the type of sources of power of managers and the affects of power sources such as the level of anxiety and to develop conclusion and suggestion according to the independent variable data (age, gender, seniority, etc.).This survey was based on scanning model. In this survey relational scanning technique was used to identify the relationship between managers, the level of source of power and anxiety and based on this, relationalship, it also aims to identify the elements which is officent on this power. Relational scanning is a survey model which aims to determine the entity and the degree of co-exchange between two or more varient. With this aim, school managers' perception of sources used at schools are tried to be determined by the data gained by scale. As a result, if the ' authority, discipline and speciality' of power increases, the anxiety level of managers increases. On the other hand, if 'reward and symbolic' power increases, the managers' anxiety level decreases. Key words: Manager of scholl, source of power, anxietyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul yöneticilerinin güç kaynaklarını kullanma becerileriyle kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe analysis of relationship between scholl managers' talents in using source of powers and the level of their anxiety
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmPower sources
dc.subject.ytmAnxiety
dc.subject.ytmAnxiety level
dc.identifier.yokid10111259
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid440729
dc.description.pages128
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess