Show simple item record

dc.contributor.advisorŞirin, Turgay
dc.contributor.authorSağlam, İrem
dc.date.accessioned2021-05-08T07:34:09Z
dc.date.available2021-05-08T07:34:09Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-04-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/632049
dc.description.abstractBu araştırmada, okul öncesi öğretmenlerin meslek etiği farkındalık düzeyleri ile iş doyumları arasındaki ilişki ve öğretmenlerin bazı demografik bilgilerinin meslek etiği farkındalık düzeyleri ve iş doyumlarını üzerindek etkisi incelenmiştir. Okul öncesi öğretmenlerin meslek etiği farkındalık düzeylerinin iş doyumları düzeyini etkileyip etkilemediğini belirlemek amacıyla şu yöntem takp edilmiştir. Okul öncesi öğretmenlerin meslek etiği farkındalık düzeyleri ile iş doyumları arasında nasıl bir ilişkini olduğunu belirlemek ve öğretmenlerin meslek etiği farkındalığını ve iş doyumu düzeylerini bazı demografik değişkenlere göre incelemek araştırmanın amacı olarak konu edinilmiştir. Araştırmada tarama modellerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. İstanbul ili evren olarak kabul edilmiş, 304 okul öncesi öğretmeni bu evreni temsil etmesi için örnekleme alınmıştır. Araştırmada veri toplamak amacıyla `Okul Öncesi Öğretmenleri Meslek Etiği Envanteri` ve `İş doyum Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırma verileri ` Pearson kolerasyon testi`, ` Hiyerarşik regresyon analizi`, `Kruskal Wallis testi` , `Mann Whitney U testi` ,` t-test` ve `tek yönlü ANOVA` kullanılarak SPSS 21.0 programıyla çözümlenmiş ve anlamlılık düzeyi 0.05 kabul edilmiştir. Uygulanan analizler sonucunda meslek etiği ilkeleri envanterinin alt boyutları ile iş doyumu ölçeğinin alt boyutları arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. İş doyumu alt boyutlarının ve demografik değişkenlerden yaş ve medeni durumun meslek etiği sorumluluklarını etkilediği ortaya çıkmıştır. Öğretmenlerin meslek etiği farkındalık düzeylerinin iş doyumları üzerinde önemli bir faktör olduğu ve öğretmenlerin meslek etik ilkelerine özen göstermeleri gerektiği sonucuna varılmıştır. Anahtar kelimeler: Okul öncesi öğretmeni, meslek etiği, iş doyumu
dc.description.abstractThis research contains that how preschool teacher's level of awareness about professional ethics affects their job satisfaction. This procedure was followed to detect preschool teacher's level of awareness about professional ethics affects wheater or not their job satisfaction.The aim of the work is to clarify what kind of relation between preschool teacher's level of awareness about professional ethics and their job satisfaction and raise preschool teacher's level of awareness about professional ethics. In the analyze the hatching model is used among the intercourse survaillance model was used. İstanbul was accepted as a total conceptand 304 Preschool teachers was recived as representatives. In the study `Preschool Teachers Professional Ethics Inventory` and `Job Satisfaction Scale` is used to collect data. Research data has been resolved using `Pearson k correlation test`, `Hierarchical regression analysis`, `Kruskal Wallis test`, `Mann Whitney U test`, `t-test` and `one-way ANOVA` with SPSS 21.0 program and a significance level of 0.05 was adopted. After the analyzes it was understood that there's a meaningful relation between the principles of professional ethics among sub-dimensions of job satisfaction scale with subscales of inventory. Job satisfaction subscale and the demographic variables age and marital status has affected the professional ethics responsibilities. It was found out that professional ethics of teachers' job satisfaction is an important factor on the level of awareness and that teachers should pay attention to professional ethics. Keywords: Preschool Teacher, Professional ethics, Job satisfactionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi eğitimde öğretmenlerin meslek etiği farkındalık düzeyleri ile iş doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeAnalysis of relationship between preschool teacher's level of awareness about professional ethics and job satisfaction
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-04-27
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmPreschool teachers
dc.subject.ytmProfessional ethics
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmAwareness
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid10108266
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid440730
dc.description.pages147
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess