Müdür yardımcısı olarak görevlendirilen öğretmenlerin yöneticilik görevlerindeki mesleki gelişimlerinde okul müdürlerinin mentorlük fonksiyonlarinin yöneticilik yeterlilikleri açısından incelenmesi (Tekirdağ ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, 1) Müdür Yardımcılığına görevlendirilen öğretmenlerin yöneticilikteki mesleki gelişiminde okul müdürlerinin mentorluk fonksiyonları ile yöneticilik yeterlilikleri arasındaki ilişkinin belirlenebilmesidir. 2) Okul yöneticiliğine görevlendirilen öğretmenlerin yöneticilik görevlerinde okul müdürlerinin mentorluk fonksiyonlarının etkisinin belirlenebilmesidir.Araştırmanın evrenini, 2014-2015 eğitim öğretim yılında Tekirdağ il genelinde 4 yıllığına müdür yardımcılığına görevlendirilen 345 öğretmen ve 126 okul müdürü oluşturmuştur. Çalışma evrenindeki 345 müdür yardımcısından; görev yeri değişikliği, yöneticilikten istifa etme ve okul müdürlüğüne yükselme gibi çeşitli nedenlerden 246'sına ve 132 okul müdürüne ulaşılmıştır. Araştırmada mentorluk fonksiyonları algısını ölçmek için `Mentorluk Fonksiyonları` ölçeği ile `Yönetici Yeterlilikleri` ölçeği hazırlanmış ve tez öğrencisi tarafından yüzyüze başta olmak üzere bütün il dolaşılarak ölçek uygulanmıştır. Toplanan verilerin çözümlenmesi ve değerlendirilmesinde SPSS 20.0 paket programı kullanılmıştır. Katılımcıların demografik özelliklerinin betimleyici frekans ve yüzde dağılımları incelenmiş, sonrasında farklılaşma analizlerine dair bulgular ve ölçekler arasındaki ilişkileri açıklamak üzere korelasyon ve çoklu regresyon analizi kullanılmıştır.Bu araştırma sonucuna göre, müdür yardımcısı olarak görevlendirilen öğretmenlerin yöneticilik görevlerindeki mesleki gelişimleri konusunda, okul müdürlerinin mentorluk fonksiyonları ile yöneticilik yeterlilikleri arasında pozitif bir yönlü ve yüksek düzeyde bir ilişki olduğu görülmüştür. Araştırmada, müdür yardımcılarının yöneticilik yeterliliklerinin artması için müdürlerin mentorluk fonksiyonlarının uygulanması gerektiği tespit edilmiştirAnahtar Kelimeler: Yöneticilik, Mentorluk, Mentorluk Fonksiyonları,Yönetici Yeterlilikleri. Aim of this study; 1) To find relatıon between the principal's mentorship functions ,administrative qualities and the assistant pricipal's career development in administration.2) To see the impact of principal's mentorship functions on teachers who are assigned to assistant principals.The research is carried out in whole Tekirdağ on 345 teachers who are assigned to assistant principals for four years and on 126 principals, in 2014-2015 educational term. Of the 345 assistan pricipals in research area 246 assistant principals and 132 principals are reached due to station change,resignation and ascent in position. In the research, in order to measure mentorship functions perceptions 'Mentorship Functions' scale and 'Administration Qualities' scale and prepeared and and applied face to face to all participants by the thesis student. For evaluation and analysis of gathered infirmation SPSS 20.0 program is used. Descriptive frequency of Participants' demographic features and persentage distributions are searched then in order to explain relations between findings and scales about differentation analysises correlation alaysis and multiple regression analysis are used.According to results of this research, there is a high level positive relation between school manager's mentorship functions and management qualities, on teachers who are appointed as assistan managers.Key words: Management, Mentorship, Mentorship Functions,Management Qualities
Collections