Show simple item record

dc.contributor.advisorOral, Ertuğrul
dc.contributor.authorBaş, Gökhan
dc.date.accessioned2021-05-08T07:34:08Z
dc.date.available2021-05-08T07:34:08Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/632037
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, 1) Müdür Yardımcılığına görevlendirilen öğretmenlerin yöneticilikteki mesleki gelişiminde okul müdürlerinin mentorluk fonksiyonları ile yöneticilik yeterlilikleri arasındaki ilişkinin belirlenebilmesidir. 2) Okul yöneticiliğine görevlendirilen öğretmenlerin yöneticilik görevlerinde okul müdürlerinin mentorluk fonksiyonlarının etkisinin belirlenebilmesidir.Araştırmanın evrenini, 2014-2015 eğitim öğretim yılında Tekirdağ il genelinde 4 yıllığına müdür yardımcılığına görevlendirilen 345 öğretmen ve 126 okul müdürü oluşturmuştur. Çalışma evrenindeki 345 müdür yardımcısından; görev yeri değişikliği, yöneticilikten istifa etme ve okul müdürlüğüne yükselme gibi çeşitli nedenlerden 246'sına ve 132 okul müdürüne ulaşılmıştır. Araştırmada mentorluk fonksiyonları algısını ölçmek için `Mentorluk Fonksiyonları` ölçeği ile `Yönetici Yeterlilikleri` ölçeği hazırlanmış ve tez öğrencisi tarafından yüzyüze başta olmak üzere bütün il dolaşılarak ölçek uygulanmıştır. Toplanan verilerin çözümlenmesi ve değerlendirilmesinde SPSS 20.0 paket programı kullanılmıştır. Katılımcıların demografik özelliklerinin betimleyici frekans ve yüzde dağılımları incelenmiş, sonrasında farklılaşma analizlerine dair bulgular ve ölçekler arasındaki ilişkileri açıklamak üzere korelasyon ve çoklu regresyon analizi kullanılmıştır.Bu araştırma sonucuna göre, müdür yardımcısı olarak görevlendirilen öğretmenlerin yöneticilik görevlerindeki mesleki gelişimleri konusunda, okul müdürlerinin mentorluk fonksiyonları ile yöneticilik yeterlilikleri arasında pozitif bir yönlü ve yüksek düzeyde bir ilişki olduğu görülmüştür. Araştırmada, müdür yardımcılarının yöneticilik yeterliliklerinin artması için müdürlerin mentorluk fonksiyonlarının uygulanması gerektiği tespit edilmiştirAnahtar Kelimeler: Yöneticilik, Mentorluk, Mentorluk Fonksiyonları,Yönetici Yeterlilikleri.
dc.description.abstractAim of this study; 1) To find relatıon between the principal's mentorship functions ,administrative qualities and the assistant pricipal's career development in administration.2) To see the impact of principal's mentorship functions on teachers who are assigned to assistant principals.The research is carried out in whole Tekirdağ on 345 teachers who are assigned to assistant principals for four years and on 126 principals, in 2014-2015 educational term. Of the 345 assistan pricipals in research area 246 assistant principals and 132 principals are reached due to station change,resignation and ascent in position. In the research, in order to measure mentorship functions perceptions 'Mentorship Functions' scale and 'Administration Qualities' scale and prepeared and and applied face to face to all participants by the thesis student. For evaluation and analysis of gathered infirmation SPSS 20.0 program is used. Descriptive frequency of Participants' demographic features and persentage distributions are searched then in order to explain relations between findings and scales about differentation analysises correlation alaysis and multiple regression analysis are used.According to results of this research, there is a high level positive relation between school manager's mentorship functions and management qualities, on teachers who are appointed as assistan managers.Key words: Management, Mentorship, Mentorship Functions,Management Qualitiesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMüdür yardımcısı olarak görevlendirilen öğretmenlerin yöneticilik görevlerindeki mesleki gelişimlerinde okul müdürlerinin mentorlük fonksiyonlarinin yöneticilik yeterlilikleri açısından incelenmesi (Tekirdağ ili örneği)
dc.title.alternativeSearching the school manager's mentorship functions for management quali̇ti̇es on teachers', who are appointed as assistant manager's, proffessional development their management job
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrincipal selection
dc.subject.ytmProfessional development
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmManagerial competence
dc.subject.ytmMentoring
dc.subject.ytmVice principal
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid10132110
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid453051
dc.description.pages232
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess