Yalnızlık düzeyinin yordanmasında anne baba tutumları ve okul tükenmişliği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı, ergenlerin yalnızlık düzeyinin yordanmasında anne baba tutumları ve okul tükenmişliğinin incelenmesidir.Araştırmanın evreni, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili Küçükçekmece ilçesinde eğitimlerine devam eden 6., 7., ve 8. sınıf ilköğretim II. kademe öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise Küçükçekmece'de çeşitli ortaokullarda okuyan 6., 7. ve 8. sınıflardaki öğrencilerden random örnekleme yöntemi ile seçilen 328 öğrenciden (185 kız, 143 erkek) oluşmaktadır. Araştırma, betimsel ilişkisel modelde gerçekleştirilmiştir.Verilerin toplanmasında UCLA Yalnızlık Ölçeği, Anne Baba Tutum Ölçeği, İlköğretim II. Kademe Öğrencileri İçin Okul Tükenmişliği Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu'ndan faydalanılmıştır.Verilerin analizinde; t Testi, Mann Whitney U Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi, Kruskall Wallis Testi ve Çoklu Regresyon Analizi kullanılmıştır.Araştırmanın bulgularında; öğrencilerin okul tükenmişlikleri ve anne baba tutumlarının ayrı ayrı ve birlikte olmak üzere yalnızlık düzeylerini yordamalarına ilişkin çoklu regresyon analizi sonuçlarına bakılmış ve anlamlı ilişkiler sergiledikleri bulunmuştur.Öğrencilerin yalnızlık düzeyleri cinsiyet, sosyoekonomik düzey, algıladıkları okul başarısı ve sosyoekonomik düzeylerine göre anlamlı şekilde farklılaşmıştır.Tükenmişlik alt boyutlarından okul etkinliklerinden kaynaklı tükenmişlik; cinsiyet, sınıf düzeyi ve algılanan okul başarısına göre anlamlı farklılıklar göstermiştir. Aileden kaynaklı tükenmişliğin; cinsiyet, sınıf düzeyi ve okul başarısına göre anlamlı farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir. Okulda yetersizlik alt boyutunda; okul değişikliği isteği, sınıf düzeyi, sosyoekonomik düzey ve algılanan okul başarısına göre anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Okula ilgi kaybı alt boyutunda cinsiyet, okul değiştirme isteği, sınıf düzeyi ve algılanan okul başarısına göre anlamlı farklılıklar gözlenmiştir.Anne baba tutumlarından demokratik anne baba tutumu; cinsiyet, sosyoekonomik düzey ve okul başarısına göre anlamlı farklılıklar göstermiştir. Koruyucu anne baba tutumlarında cinsiyet ve algılanan okul başarısına göre anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Öğrencilerin sahip oldukları otoriter anne baba tutumlarında ise cinsiyet ve algılanan okul başarısına göre anlamlı farklılıklar gözlenmektedir. Anahtar Kelimeler: Yalnızlık, Tutum, Anne Baba Tutumu, Tükenmişlik, Okul Tükenmişliği, Ergenlik The main purpose of this research , Parental attitudes and school burnout in the prediction of loneliness level. The universe of this research consists of 6th, 7th, and 8th grade primary school students continuing education in the province of Istanbul, Küçükçekmece in 2015-2016 education year. Sample of the study consists of 328 (185 girls, 143 boys) chosen by With the random set method students in 6th ,7th and 8th grade students continuing education in various middle schools in Küçükçekmece . The research was carried out in a descriptive model.UCLA Loneliness Scale, Parent Attitude Scale, School Burnout Scale for Primary Education II. Stage Students and Personal Information Form was used In collecting the data.T test, Mann Whitney U Test, One Way Analysis of Variance, Kruskal Wallis Test and Multiple Regression Analysis was used in the analysis of the data. The results of multiple regression analysis of the predictions of levels of loneliness was examined separately and together in the prediction of students' school burnout and parental attitudes and Found significant relationships In the findings of the research.Loneliness levels of students has been significantly differentiated by gender , socioeconomic level, perceived school success and socioeconomic levels.Burnout caused by school activities whic is burnout sub-dimensions shows significant differences according to gender, class level and perceived school success. Burnout caused by parental attitudes shows significant differences according to gender, class level and school success. In the school inadequacy sub-dimension the significant differences were found according to request for school change, class level, socioeconomic level and perceived school success. In the sub-dimension of interest loss to the school, significant differences were observed according to gender, desire to change school, grade level and perceived school success.Democratic parents 'attitude from parental attitudes shows significant differences according to gender, socioeconomic level and school success. In Protective parental attitudes significant differences were found according to gender and perceived school success. In the case of authoritarian parental attitudes of students' significant differences are observed according to gender and perceived school success.Key words: Loneliness, Attitude, Parental Attitude, Burnout, School Burnout, Adolescence
Collections