Show simple item record

dc.contributor.advisorErdogdu, Mustafa Yüksel
dc.contributor.authorGündoğmuş, Gufran
dc.date.accessioned2021-05-08T07:33:56Z
dc.date.available2021-05-08T07:33:56Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631897
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, ergenlerin yalnızlık düzeyinin yordanmasında anne baba tutumları ve okul tükenmişliğinin incelenmesidir.Araştırmanın evreni, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili Küçükçekmece ilçesinde eğitimlerine devam eden 6., 7., ve 8. sınıf ilköğretim II. kademe öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise Küçükçekmece'de çeşitli ortaokullarda okuyan 6., 7. ve 8. sınıflardaki öğrencilerden random örnekleme yöntemi ile seçilen 328 öğrenciden (185 kız, 143 erkek) oluşmaktadır. Araştırma, betimsel ilişkisel modelde gerçekleştirilmiştir.Verilerin toplanmasında UCLA Yalnızlık Ölçeği, Anne Baba Tutum Ölçeği, İlköğretim II. Kademe Öğrencileri İçin Okul Tükenmişliği Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu'ndan faydalanılmıştır.Verilerin analizinde; t Testi, Mann Whitney U Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi, Kruskall Wallis Testi ve Çoklu Regresyon Analizi kullanılmıştır.Araştırmanın bulgularında; öğrencilerin okul tükenmişlikleri ve anne baba tutumlarının ayrı ayrı ve birlikte olmak üzere yalnızlık düzeylerini yordamalarına ilişkin çoklu regresyon analizi sonuçlarına bakılmış ve anlamlı ilişkiler sergiledikleri bulunmuştur.Öğrencilerin yalnızlık düzeyleri cinsiyet, sosyoekonomik düzey, algıladıkları okul başarısı ve sosyoekonomik düzeylerine göre anlamlı şekilde farklılaşmıştır.Tükenmişlik alt boyutlarından okul etkinliklerinden kaynaklı tükenmişlik; cinsiyet, sınıf düzeyi ve algılanan okul başarısına göre anlamlı farklılıklar göstermiştir. Aileden kaynaklı tükenmişliğin; cinsiyet, sınıf düzeyi ve okul başarısına göre anlamlı farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir. Okulda yetersizlik alt boyutunda; okul değişikliği isteği, sınıf düzeyi, sosyoekonomik düzey ve algılanan okul başarısına göre anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Okula ilgi kaybı alt boyutunda cinsiyet, okul değiştirme isteği, sınıf düzeyi ve algılanan okul başarısına göre anlamlı farklılıklar gözlenmiştir.Anne baba tutumlarından demokratik anne baba tutumu; cinsiyet, sosyoekonomik düzey ve okul başarısına göre anlamlı farklılıklar göstermiştir. Koruyucu anne baba tutumlarında cinsiyet ve algılanan okul başarısına göre anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Öğrencilerin sahip oldukları otoriter anne baba tutumlarında ise cinsiyet ve algılanan okul başarısına göre anlamlı farklılıklar gözlenmektedir. Anahtar Kelimeler: Yalnızlık, Tutum, Anne Baba Tutumu, Tükenmişlik, Okul Tükenmişliği, Ergenlik
dc.description.abstractThe main purpose of this research , Parental attitudes and school burnout in the prediction of loneliness level. The universe of this research consists of 6th, 7th, and 8th grade primary school students continuing education in the province of Istanbul, Küçükçekmece in 2015-2016 education year. Sample of the study consists of 328 (185 girls, 143 boys) chosen by With the random set method students in 6th ,7th and 8th grade students continuing education in various middle schools in Küçükçekmece . The research was carried out in a descriptive model.UCLA Loneliness Scale, Parent Attitude Scale, School Burnout Scale for Primary Education II. Stage Students and Personal Information Form was used In collecting the data.T test, Mann Whitney U Test, One Way Analysis of Variance, Kruskal Wallis Test and Multiple Regression Analysis was used in the analysis of the data. The results of multiple regression analysis of the predictions of levels of loneliness was examined separately and together in the prediction of students' school burnout and parental attitudes and Found significant relationships In the findings of the research.Loneliness levels of students has been significantly differentiated by gender , socioeconomic level, perceived school success and socioeconomic levels.Burnout caused by school activities whic is burnout sub-dimensions shows significant differences according to gender, class level and perceived school success. Burnout caused by parental attitudes shows significant differences according to gender, class level and school success. In the school inadequacy sub-dimension the significant differences were found according to request for school change, class level, socioeconomic level and perceived school success. In the sub-dimension of interest loss to the school, significant differences were observed according to gender, desire to change school, grade level and perceived school success.Democratic parents 'attitude from parental attitudes shows significant differences according to gender, socioeconomic level and school success. In Protective parental attitudes significant differences were found according to gender and perceived school success. In the case of authoritarian parental attitudes of students' significant differences are observed according to gender and perceived school success.Key words: Loneliness, Attitude, Parental Attitude, Burnout, School Burnout, Adolescenceen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleYalnızlık düzeyinin yordanmasında anne baba tutumları ve okul tükenmişliği
dc.title.alternativeParental attitudes and school burnout in the prediction of loneliness level
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmFamily attitude
dc.subject.ytmParents attitude
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmBurnout
dc.subject.ytmSchool burnout
dc.subject.ytmAdolescents
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmYalnızız
dc.subject.ytmLoneliness level
dc.identifier.yokid10142369
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid469139
dc.description.pages138
dc.publisher.disciplinePsikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess