Lise ve üniversite evresindeki öğrencilerin kariyer çapaları ve sosyal ihtiyaçlarının değişimi ve ilişkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı bireylerin lise, üniversite ve yüksek lisans eğitimleri sürecinde sosyal ihtiyaçları ve kariyer çapalarının, düzey, değişim ve aralarındaki ilişkiler açısından incelenmesidir. Çalışma, bireylerin kariyer tercihlerini anlamak için sosyal ihtiyaçları yanında; cinsiyet, yaş, sınıf, bölüm, aylık gelir, anne-baba mesleği gibi demografik değişkenleri de dikkate alınmıştır. Sınıflar arasındaki değişimler incelenerek değişkenlerdeki dönüşüm analiz edilmeye çalışılmıştır. Bulgular, gelecekteki insan kaynağımızın temel iş motivasyonlarının neler olduğu konusunda da anlamlı sonuçlar ortaya koyacaktır. Bu da hem işverenler hem de iş arayanların yol gösterici nitelikte yeni bilgilere ulaşması bakımından önem taşımaktadır. İşverenlerinin çalışan motivasyonunu ve ihtiyaçlarını anlaması ve bu yönde işler tasarlaması, daha motive edici uygulamaların geliştirilebilmesi ve daha nitelikli iş gücünün cezbedilebilmesi açısından çalışmanın amaçları önem arz etmektedir. Çalışma lise, üniversite ve yüksek lisans seviyesinde eğitim gören toplam 550 katılımcı üzerinde gerçekleştirilmiştir. Veriler korelasyon, regresyon ve fark analizleri ile incelenmiş ve bireylerin sosyal ihtiyaçları ve kariyer çapalarının alanlarına, bölümlerine ve sınıflarına göre seviyeleri, bu seviyelerde demografik özelliklere göre değişimleri ve aralarındaki ilişkilerin niteliği analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda öğrencilerin ihtiyaç ve kariyer çapalarının düzeyleri ve değişimleri saptanmış, kariyer çapaları ile sosyal ihtiyaçları arasında anlamlı ilişkiler bulunmuş, sosyal ihtiyaçların kariyer çapalarını açıkladığına dair bulgulara erişilmiş ve demografik özelliklerinin de kariyer çapaları ve sosyal ihtiyaçlar açısından anlamlı farklılıklar oluşturduğu gözlemlenmiştir. Araştırmanın sonunda, çalışmanın bulgularının yönetim ve liderlik açısından işletmeler için çıktılarına yer verilmiştir. The main purpose of this study is to investigate individual's social needs and career anchors through their high school, university and graduate education phases, in terms of levels, variations and relationships among them. Demographic variables such as gender, age, class, monthly income, father's and mother's profession were taken into analysis with social needs to understand individual's career anchors. The transformation in the variables were analyzed by investigating the variations between classes.Findings will reveal significant results about the nature of our future human resources'' fundamental work motivations. This is important for gathering new information that may provide guidance for both employers and for job seekers. The aims of the study is important for employers to understand employees' motivations and needs, and design jobs in this way, to develop more motivating practices and to attract high qualified work force.Study was conducted on 550 participant that study in high school, university and graduate degrees. Data were analyze with correlation, regression and difference tests and career anchors and social needs levels of individuals' according to their fields, departments and grades, and the changes in this levels of them in accordance to demographic characteristics and the nature of relationships between them were investigated.With results of the analysis, levels and changes of career anchors and social needs of the students were stated, significant relationships between career anchors and social needs were found, and evidence for social needs significantly explaining career anchors were observed and demographic characteristics yielded significant differences for career anchors and social needs. At the end of the study, managerial and leadership implications for organizations were listed.
Collections