Show simple item record

dc.contributor.advisorÇetin, Mehmet
dc.contributor.authorHekimoğlu, İhsan
dc.date.accessioned2021-05-08T07:33:54Z
dc.date.available2021-05-08T07:33:54Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631875
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı bireylerin lise, üniversite ve yüksek lisans eğitimleri sürecinde sosyal ihtiyaçları ve kariyer çapalarının, düzey, değişim ve aralarındaki ilişkiler açısından incelenmesidir. Çalışma, bireylerin kariyer tercihlerini anlamak için sosyal ihtiyaçları yanında; cinsiyet, yaş, sınıf, bölüm, aylık gelir, anne-baba mesleği gibi demografik değişkenleri de dikkate alınmıştır. Sınıflar arasındaki değişimler incelenerek değişkenlerdeki dönüşüm analiz edilmeye çalışılmıştır. Bulgular, gelecekteki insan kaynağımızın temel iş motivasyonlarının neler olduğu konusunda da anlamlı sonuçlar ortaya koyacaktır. Bu da hem işverenler hem de iş arayanların yol gösterici nitelikte yeni bilgilere ulaşması bakımından önem taşımaktadır. İşverenlerinin çalışan motivasyonunu ve ihtiyaçlarını anlaması ve bu yönde işler tasarlaması, daha motive edici uygulamaların geliştirilebilmesi ve daha nitelikli iş gücünün cezbedilebilmesi açısından çalışmanın amaçları önem arz etmektedir. Çalışma lise, üniversite ve yüksek lisans seviyesinde eğitim gören toplam 550 katılımcı üzerinde gerçekleştirilmiştir. Veriler korelasyon, regresyon ve fark analizleri ile incelenmiş ve bireylerin sosyal ihtiyaçları ve kariyer çapalarının alanlarına, bölümlerine ve sınıflarına göre seviyeleri, bu seviyelerde demografik özelliklere göre değişimleri ve aralarındaki ilişkilerin niteliği analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda öğrencilerin ihtiyaç ve kariyer çapalarının düzeyleri ve değişimleri saptanmış, kariyer çapaları ile sosyal ihtiyaçları arasında anlamlı ilişkiler bulunmuş, sosyal ihtiyaçların kariyer çapalarını açıkladığına dair bulgulara erişilmiş ve demografik özelliklerinin de kariyer çapaları ve sosyal ihtiyaçlar açısından anlamlı farklılıklar oluşturduğu gözlemlenmiştir. Araştırmanın sonunda, çalışmanın bulgularının yönetim ve liderlik açısından işletmeler için çıktılarına yer verilmiştir.
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to investigate individual's social needs and career anchors through their high school, university and graduate education phases, in terms of levels, variations and relationships among them. Demographic variables such as gender, age, class, monthly income, father's and mother's profession were taken into analysis with social needs to understand individual's career anchors. The transformation in the variables were analyzed by investigating the variations between classes.Findings will reveal significant results about the nature of our future human resources'' fundamental work motivations. This is important for gathering new information that may provide guidance for both employers and for job seekers. The aims of the study is important for employers to understand employees' motivations and needs, and design jobs in this way, to develop more motivating practices and to attract high qualified work force.Study was conducted on 550 participant that study in high school, university and graduate degrees. Data were analyze with correlation, regression and difference tests and career anchors and social needs levels of individuals' according to their fields, departments and grades, and the changes in this levels of them in accordance to demographic characteristics and the nature of relationships between them were investigated.With results of the analysis, levels and changes of career anchors and social needs of the students were stated, significant relationships between career anchors and social needs were found, and evidence for social needs significantly explaining career anchors were observed and demographic characteristics yielded significant differences for career anchors and social needs. At the end of the study, managerial and leadership implications for organizations were listed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleLise ve üniversite evresindeki öğrencilerin kariyer çapaları ve sosyal ihtiyaçlarının değişimi ve ilişkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the change and relationship betweencaree anchors and social needs of students in high schooland university phase
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmCareer
dc.subject.ytmCareer preference
dc.subject.ytmGraduate students
dc.subject.ytmWork values
dc.subject.ytmCareer systems
dc.subject.ytmTarget needs
dc.subject.ytmOrganizational career
dc.identifier.yokid10155002
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid461388
dc.description.pages139
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess