Analysis of migrant education in Turkey from the eyes of Syrian migrant families and children in Istanbul
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, Türkiye'deki değişen eğitim uygulamaları ışığında Suriyeli göçmenlerin eğitim deneyimlerini araştırmaktadır. Ulus ötesi göç teorisi, bireyleri aktif bir aktör olarak ele aldığı için teorik bir yaklaşım olarak kullanılmıştır. Saha araştırması İstanbul'un Eyüp ilçesinde gerçekleştirilmiştir. Saha araştırmasında 13 Suriyeli göçmen çocuk ve 8 ebeveyn ile yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Ayrıca katılımcı gözlem de uygulanan bir diğer yöntemdir. Bu tez, Suriyeli göçmen çocukların pasif olan bir özne olarak görülmesinden ziyade, aktif birer özne olmalarına vurgu yapmayı amaçlamıştır. Suriyeli göçmenlerin değişen eğitim uygulamaları ve çocukların ve ailelerin değişen bakış açılarının ışığında çeşitlendirdiği deneyimleri, Türkiye'de Suriyeli göçmen eğitiminin odaklanılarak çalışması gerektiğini kanıtlamıştır. This research investigates the educational experiences of Syrian migrants, in the light of changing education practices of Turkey. Transnational migration theory has been used as a theoretical approach which treats individuals as active actors.The site research was conduct in Eyüp district in Istanbul. Site researcher was conducted with 13 Syrian migrant children and 8 parents, using semi-structured interview technique. Besides, participant observation also applied. This thesis aims that Syrian migrant children are active agents rather than passive ones. Diversified experiences of Syrian migrants in the light of changing educational practices and changing perspectives of children and families have proved that Syrian migrant education in Turkey should study by focusing on the issue.
Collections