Show simple item record

dc.contributor.advisorYücesoy, Eda
dc.contributor.advisorArlı, Alim
dc.contributor.authorKirkiç, Ayşe Perihan
dc.date.accessioned2021-05-08T07:33:53Z
dc.date.available2021-05-08T07:33:53Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-07-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631862
dc.description.abstractBu araştırma, Türkiye'deki değişen eğitim uygulamaları ışığında Suriyeli göçmenlerin eğitim deneyimlerini araştırmaktadır. Ulus ötesi göç teorisi, bireyleri aktif bir aktör olarak ele aldığı için teorik bir yaklaşım olarak kullanılmıştır. Saha araştırması İstanbul'un Eyüp ilçesinde gerçekleştirilmiştir. Saha araştırmasında 13 Suriyeli göçmen çocuk ve 8 ebeveyn ile yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Ayrıca katılımcı gözlem de uygulanan bir diğer yöntemdir. Bu tez, Suriyeli göçmen çocukların pasif olan bir özne olarak görülmesinden ziyade, aktif birer özne olmalarına vurgu yapmayı amaçlamıştır. Suriyeli göçmenlerin değişen eğitim uygulamaları ve çocukların ve ailelerin değişen bakış açılarının ışığında çeşitlendirdiği deneyimleri, Türkiye'de Suriyeli göçmen eğitiminin odaklanılarak çalışması gerektiğini kanıtlamıştır.
dc.description.abstractThis research investigates the educational experiences of Syrian migrants, in the light of changing education practices of Turkey. Transnational migration theory has been used as a theoretical approach which treats individuals as active actors.The site research was conduct in Eyüp district in Istanbul. Site researcher was conducted with 13 Syrian migrant children and 8 parents, using semi-structured interview technique. Besides, participant observation also applied. This thesis aims that Syrian migrant children are active agents rather than passive ones. Diversified experiences of Syrian migrants in the light of changing educational practices and changing perspectives of children and families have proved that Syrian migrant education in Turkey should study by focusing on the issue.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleAnalysis of migrant education in Turkey from the eyes of Syrian migrant families and children in Istanbul
dc.title.alternativeİstanbul'da yaşayan Suriyeli göçmen çocukların ve ailelerinin gözünden Türkiye'de göçmen eğitimi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-22
dc.contributor.departmentSosyoloji Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10294537
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid606161
dc.description.pages143
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess