Ortaokul öğrencilerinin siber zorbalık, siber mağduriyet ve insani değerleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, araştırma kapsamındaki ortaokul öğrencilerinin siber zorbalık-siber mağduriyet ve insani değerlerinin demografik özelliklere göre değerlendirilmesi ayrıca bu değişkenlerin kendi aralarında ilişkisi incelenmektir.Araştırma, İstanbul ilinin Bağcılar ilçesindeki 5 resmi ortaokulun 6.,7.,8.sınıflarında eğitim-öğretim gören 191'i kız (%61,8) ve 118'i erkek (%38,2) olmak üzere toplam 309 öğrenci ile yürütülmüştür. Öğrencilerin yaşları 12 ile 15 arasında değişmektedir.Araştırmamızda ilişkileri ve bağlantıları inceleyen ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma ile ilgili veriler ''Siber Zorbalık ve Siber Mağduriyet Ölçeği''(Arıcak, Kınay ve Tanrıkulu, 2011), ''İnsani Değerler Ölçeği'' (Dilmaç,2007) ve ''Demografik Bilgi Formu ile toplanmıştır. Elde edilen verilerin istatistiksel analizleri SPSS 15 paket programı ile yapılmıştır. Araştırmada verilerin analizinde İki Bağımsız Örneklem T- Testi, Mann-Whitney U Testi, Tek Faktörlü Varyans Analizi (ANOVA), Kruskal Wallis Testi, İkili Karşılaştırma (Post Hoc) ve Spearman Korelasyon Testi kullanılmıştır. Yapılan istatistiklerde % 5 anlamlılık düzeyi esas alınmıştır.Anahtar Kelimeler: Ergenlerde siber zorbalık, siber mağduriyet, insani değerler The aim of this research is to search secondary school student's that scope of research, to evaluate according to demographic features of cyberbullying, victimization and human values, also to search these factors between each others.The search was executed in 5 public schools for 5th, 6th and 8th grade students, 191 girls ( % 61,8 ) and 118 boys ( %38,2 ) in total 309 students in İstanbul, Bağcılar. The age of students are varring between 12 and 15.The datas of research were gotten from ''Cyberbullying and Victimization Scale (Arıcak, Kınay and Tanıkulu 2011) Human Values Scale (Dilmaç, 2007)'' and '' Demographic İnformation Form. The Statistical analysis of data received was made on 15 packages. In research analysis; Two Independent Sample Test, Mann-Whitney, U Test, UnilateralVariance Analysis (ANOVA) , Kruskal Wallis Test, Paired Comparision (Post Hoc.), Sperman Correlation Test were used on datas. With % 10 margin of error and .05 level of significance based on performed statistics.Key Words; Cyberbullying of Students, cyber victimisation, human values.
Collections