Show simple item record

dc.contributor.advisorŞirin, Turgay
dc.contributor.authorMetli, Gülay
dc.date.accessioned2021-05-08T07:33:53Z
dc.date.available2021-05-08T07:33:53Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631857
dc.description.abstractBu araştırmada, araştırma kapsamındaki ortaokul öğrencilerinin siber zorbalık-siber mağduriyet ve insani değerlerinin demografik özelliklere göre değerlendirilmesi ayrıca bu değişkenlerin kendi aralarında ilişkisi incelenmektir.Araştırma, İstanbul ilinin Bağcılar ilçesindeki 5 resmi ortaokulun 6.,7.,8.sınıflarında eğitim-öğretim gören 191'i kız (%61,8) ve 118'i erkek (%38,2) olmak üzere toplam 309 öğrenci ile yürütülmüştür. Öğrencilerin yaşları 12 ile 15 arasında değişmektedir.Araştırmamızda ilişkileri ve bağlantıları inceleyen ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma ile ilgili veriler ''Siber Zorbalık ve Siber Mağduriyet Ölçeği''(Arıcak, Kınay ve Tanrıkulu, 2011), ''İnsani Değerler Ölçeği'' (Dilmaç,2007) ve ''Demografik Bilgi Formu ile toplanmıştır. Elde edilen verilerin istatistiksel analizleri SPSS 15 paket programı ile yapılmıştır. Araştırmada verilerin analizinde İki Bağımsız Örneklem T- Testi, Mann-Whitney U Testi, Tek Faktörlü Varyans Analizi (ANOVA), Kruskal Wallis Testi, İkili Karşılaştırma (Post Hoc) ve Spearman Korelasyon Testi kullanılmıştır. Yapılan istatistiklerde % 5 anlamlılık düzeyi esas alınmıştır.Anahtar Kelimeler: Ergenlerde siber zorbalık, siber mağduriyet, insani değerler
dc.description.abstractThe aim of this research is to search secondary school student's that scope of research, to evaluate according to demographic features of cyberbullying, victimization and human values, also to search these factors between each others.The search was executed in 5 public schools for 5th, 6th and 8th grade students, 191 girls ( % 61,8 ) and 118 boys ( %38,2 ) in total 309 students in İstanbul, Bağcılar. The age of students are varring between 12 and 15.The datas of research were gotten from ''Cyberbullying and Victimization Scale (Arıcak, Kınay and Tanıkulu 2011) Human Values Scale (Dilmaç, 2007)'' and '' Demographic İnformation Form. The Statistical analysis of data received was made on 15 packages. In research analysis; Two Independent Sample Test, Mann-Whitney, U Test, UnilateralVariance Analysis (ANOVA) , Kruskal Wallis Test, Paired Comparision (Post Hoc.), Sperman Correlation Test were used on datas. With % 10 margin of error and .05 level of significance based on performed statistics.Key Words; Cyberbullying of Students, cyber victimisation, human values.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin siber zorbalık, siber mağduriyet ve insani değerleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe investigation of the relationship between cyberbullying, cyber victimisation and human values of the secondary school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEigenvalues
dc.subject.ytmLife values
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmBullying
dc.subject.ytmCyberbullying
dc.subject.ytmUnjust treatment
dc.subject.ytmHuman
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmHuman behavior
dc.subject.ytmValues
dc.identifier.yokid10159022
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid461389
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineEğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess