Öğretmen ve veli görüşlerine göre ailelerin eğitime katılımı (Kosova örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı ailelerin eğitime katılım düzeyini öğretmen ve veli görüşlerine görebelirleyebilmektir. Araştırmanın evreni 2015-2016 öğretim yılında Kosova'nın Prizren şehrinderesmi okullarda görevli 1953 öğretmenden oluşmaktadır. Örneklemi ise araştırmaya gönüllüolarak katılan Türkçe, Boşnakça ve Arnavutça eğitim veren 300 öğretmenin ve 2015-2016öğretim yılında Kosova'nın Prizren şehrinde devlet ilk ve orta okullarında Türkçe, Boşnakça veArnavutça öğrenim gören toplam 105 öğrenci velisi oluşturmaktadır.Öğretmenlerin ve velilerin verdiği cevaplar doğrultusunda SPSS 20. programıkullanılarak analiz edilmiştir. Verilere ilişkin frekans, yüzde, standart sapma ve aritmetikortalama değerleri bulunmuştur. Nicel verilerin değerlendirilmesinde aralarında anlamlıfarklılığın olup olmadığını belirleyebilmek için t-testi, tek yönlü varyans analizi ve farklılığınkaynağını tespit etmek için ise Post-Hoc Scheffe testleri yapılmıştır. Elde edilen bulgulara göre;ailelerin eğitime katılımı öğretmen görüşlerine göre yüksek düzeyde, veli görüşlerine göre ortadüzeyde olduğu belirlenmiştir.Anahtar kelimeler: Okul, veli, öğrenci, öğretmen. The aim of this study is to determine the educational attainment level of the parentsaccording to teacher and parental views. The total field of the study covers 1953 teachersworking at public schools in Prizren in academic year 2015-2016. The case study is limited tothe opinions belonging to 300 teachers of Turkish Bosnian and Albanian community who tookpart volunterly in the study and 105 parents of pupils studying in primary and secondary publicschools in Prizren in academic year 2015-2016. The data has been gathered through likert typescales.The analysis has been done using SPSS 20th programme in accordance with the givenresponses. The frequency, percentage, standard deviation, and the arithmetic average valuesrelated to the data have been found. In the process of quantitative data evaluation the t-test andthe one way variance analysis have been applied with purpose of proving any reasonabledifferences. On the other hand, the Post-Hoc Scheffe tests have been done in order to determinethe source of the variations. According to findings; It was determined that parents 'participationin education was at a higher level than the teacher's opinions and moderate at the level of theparents' views.KEY WORDS: School, parent, pupil, teacher, expectation.
Collections