Okul müdürlerinin inovasyon yeterlilikleri ile okul kültürü arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Hayatın gelişimi değişimi zorunlu kılmaktadır. Yeniliğe açık olmak yanında bilgi birikimini de getimektedir. İnsanların değşme ayak uydurmaları noktasında yöneticiler işin büyük kısmını üstlenmektedir. Çalışanların yeniliğe açık olmaları gereklilikleri yerine getirmeleri ancak yöneticilerin çabaları ve yeterlilikleriyle gerçekleşebilecektir.Bu çalışmada; ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan öğretmenlerin algılarına göre okul müdürlerinin inovasyon yeterlilikleri ile okul kültürü arasında nasıl bir ilişki olduğu incelenmiştir. Yapılan çalışma ile ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan öğretmenlerin algılarına göre ilişkilerin ve demografik değişkenlere göre farklılaşma gösterip göstermediği hususlarının açıklanması amaçlanmıştır. Araştırma, amacına en uygun model olan genel tarama modellerinden ilişkisel tarama modeli ile yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini Kocaeli ili ve ilçeleri sınırları içerisinde bulunan ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan 340 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket tekniğinden yararlanılmıştır. Katılımcılara 5'li Likert tipinde `Okul Kültürü Ölçeği` ve `Okul Yöneticilerinin İnovasyon Yeterlilikleri Ölçeği` uygulanmıştır. Araştırma sonucunda; inovasyon yeterlik düzeyi, değişime duyarlılık, okul içi iletişim, okul dışı iletişim ve liderlik düzeyleri ile öğrenim durumu ve hizmet süresi arasında anlamlı sonuç elde edilmiştir. Okul kültürü ile inovasyon yeterliliği arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki saptanmıştır. İnovasyonun değişmesiyle birlikte okul kültürü de değişmektedir. The development of life necessitates change. In addition to being open to innovation, it also improves its knowledge. Managers are responsible for most of the work at the point of people's adaptation. Employees should be open to innovation and meet the requirements can only be realized with the efforts and competencies of the managers.In this study, according to the perceptions of teachers working in primary schools, secondary schools and high schools, the relationship between school culture and innovation competencies of school principals was examined.The purpose of the study was to explain whether the relationships and demographic variables differ according to the perceptions of teachers working in primary, secondary and high schools.The research was carried out with the relational scanning model from the general scanning models which are the best model for the purpose. The sample of the study consists of 340 teachers working in primary schools, secondary schools and high schools within the borders of Kocaeli province and districts. In the research, the survey technique was used as a data collection tool. `School culture scale` and `school managers ' Innovation competencies scale` were applied to the participants in 5 likert type.As a result of the research, the level of innovation competence, sensitivity to change, in-school communication, out-of-school communication and leadership levels, and the duration of Education and service were achieved significantly. A positive relationship was found between school culture and innovation adequacy. With the change of innovation, school culture also changes.. As a result of the research, the level of innovation competence, sensitivity to change, in-school communication, out-of-school communication and leadership levels, and the duration of Education and service were achieved significantly. A positive relationship was found between school culture and innovation adequacy. With the change of innovation, school culture also changes.
Collections