Show simple item record

dc.contributor.advisorAlpaydın, Yusuf
dc.contributor.authorYaman, Mehmet
dc.date.accessioned2021-05-08T07:33:25Z
dc.date.available2021-05-08T07:33:25Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-01-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631537
dc.description.abstractHayatın gelişimi değişimi zorunlu kılmaktadır. Yeniliğe açık olmak yanında bilgi birikimini de getimektedir. İnsanların değşme ayak uydurmaları noktasında yöneticiler işin büyük kısmını üstlenmektedir. Çalışanların yeniliğe açık olmaları gereklilikleri yerine getirmeleri ancak yöneticilerin çabaları ve yeterlilikleriyle gerçekleşebilecektir.Bu çalışmada; ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan öğretmenlerin algılarına göre okul müdürlerinin inovasyon yeterlilikleri ile okul kültürü arasında nasıl bir ilişki olduğu incelenmiştir. Yapılan çalışma ile ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan öğretmenlerin algılarına göre ilişkilerin ve demografik değişkenlere göre farklılaşma gösterip göstermediği hususlarının açıklanması amaçlanmıştır. Araştırma, amacına en uygun model olan genel tarama modellerinden ilişkisel tarama modeli ile yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini Kocaeli ili ve ilçeleri sınırları içerisinde bulunan ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan 340 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket tekniğinden yararlanılmıştır. Katılımcılara 5'li Likert tipinde `Okul Kültürü Ölçeği` ve `Okul Yöneticilerinin İnovasyon Yeterlilikleri Ölçeği` uygulanmıştır. Araştırma sonucunda; inovasyon yeterlik düzeyi, değişime duyarlılık, okul içi iletişim, okul dışı iletişim ve liderlik düzeyleri ile öğrenim durumu ve hizmet süresi arasında anlamlı sonuç elde edilmiştir. Okul kültürü ile inovasyon yeterliliği arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki saptanmıştır. İnovasyonun değişmesiyle birlikte okul kültürü de değişmektedir.
dc.description.abstractThe development of life necessitates change. In addition to being open to innovation, it also improves its knowledge. Managers are responsible for most of the work at the point of people's adaptation. Employees should be open to innovation and meet the requirements can only be realized with the efforts and competencies of the managers.In this study, according to the perceptions of teachers working in primary schools, secondary schools and high schools, the relationship between school culture and innovation competencies of school principals was examined.The purpose of the study was to explain whether the relationships and demographic variables differ according to the perceptions of teachers working in primary, secondary and high schools.The research was carried out with the relational scanning model from the general scanning models which are the best model for the purpose. The sample of the study consists of 340 teachers working in primary schools, secondary schools and high schools within the borders of Kocaeli province and districts. In the research, the survey technique was used as a data collection tool. `School culture scale` and `school managers ' Innovation competencies scale` were applied to the participants in 5 likert type.As a result of the research, the level of innovation competence, sensitivity to change, in-school communication, out-of-school communication and leadership levels, and the duration of Education and service were achieved significantly. A positive relationship was found between school culture and innovation adequacy. With the change of innovation, school culture also changes.. As a result of the research, the level of innovation competence, sensitivity to change, in-school communication, out-of-school communication and leadership levels, and the duration of Education and service were achieved significantly. A positive relationship was found between school culture and innovation adequacy. With the change of innovation, school culture also changes.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul müdürlerinin inovasyon yeterlilikleri ile okul kültürü arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeWith the innovation competencies of school principals examining the relationship between school culture
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-08
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmİnnovation
dc.subject.ytmSufficiency
dc.subject.ytmSchool culture
dc.identifier.yokid10201594
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid520117
dc.description.pages138
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess