İlkokullarda görev yapan ingilizce öğretmenlerinin örgütsel sessizlik düzeylerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, ilkokul düzeyinde devlet okullarında görev yapan kadrolu İngilizce öğretmenlerinin örgütsel sessizlik düzeylerinin belirlenmesidir. Araştırma tasarımında nicel araştırmalar kapsamında yer alan betimsel tarama modeli kullanılmıştır.Araştırma örneklemini, İstanbul Anadolu yakası Pendik, Sultanbeyli, Kartal, Maltepe ve Kadıköy ilçelerinde, ilkokullarda kadrolu olarak görev yapan 271 İngilizce öğretmeni oluşturmaktadır. Bu öğretmenlerin yüzde 90.4'ü (245) kadın yüzde 9.6'sı (26) erkektir. Veri toplamak için 'Kişisel Bilgi Formu' ve Örgütsel Sessizlik Ölçeği' kullanılmıştır. Ölçek 30 maddeden ve alt boyuttan oluşmaktadır. Puan ortalaması açısından alt boyutların büyükten küçüğe sıralanması, örgüt yararına seslilik, savunma amaçlı sessizlik, kabul edilmiş sessizlik, kabul edilmiş seslilik, örgüt yararına sessizlik ve savunma amaçlı seslilik şeklindedir.Araştırmada elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin örgütsel sessizlik algıları cinsiyete, mezuniyete, mesleki kıdeme göre farklılaşmamaktadır. Kadıköy ilçesinde görev yapan öğretmenlerin kabul edilmiş seslilik puanları Maltepe, Kartal, Pendik, Üsküdar ve Sultanbeyli ilçelerinde görev yapan öğretmenlerin puanlarından daha düşüktür. Maltepe ilçesinde görev yapan öğretmenlerin savunma amaçlı seslilik puanları Kartal, Pendik, Üsküdar ve Sultanbeyli ilçelerinde görev yapan öğretmenlerin puanlarından daha düşüktür. Kabul edilmiş sessizlik ile savunma amaçlı sessizlik düzeyleri arasında pozitif yönde orta düzeyde anlamlı ilişki bulunmaktadır. Örgüt yararına sessizlik ile kabul edilmiş sessizlik ve örgüt yararına sessizlik arasında anlamlı ilişki bulunmamaktadır. Kabul edilmiş seslilik ile savunma amaçlı seslilik arasında pozitif yönde düşük düzeyde anlamlı ilişki bulunmaktadır. Kabul edilmiş seslilik ile örgüt yararına seslilik arasında anlamlı ilişki bulunmamaktadır. Savunma amaçlı seslilik ile örgüt yararına seslilik arasında negatif yönde düşük düzeyde anlamlı ilişki bulunmaktadır. The purpose of this study is to determine the organizational silence levels of permanent English teachers who are working in elementary public schools in Anatolian part of Istanbul. A descriptive survey model was used in the research design. The sample of the study consists of 271 English teachers working in primary schools in Pendik, Sultanbeyli, Kartal, Maltepe and Kadıköy districts of İstanbul. Participants' genders as follows: %90.4 female (245) and %9.6 male (26). The questionnaire and the 'Organizational Silence Scale' were used to collect data. The scale consists of 28 items and six sub-dimension. In terms of the average score, the descending order of the sub-dimensions as follows: prosocial voice, defensive silence, acquiescent silence, acquiescent voice, prosocial silence and defensive voice.Teachers' perceptions of organizational silence do not differ according to gender, graduation and professional seniority. The acquiescent voice scores of the teachers working in Kadıköy are lower than those of teachers working in Maltepe, Kartal, Pendik, Üsküdar and Sultanbeyli. The defensive voice scores of the teachers working in Maltepe are lower than those of the teachers working in Kartal, Pendik, Üsküdar and Sultanbeyli. There is a moderate positive correlation between acquiescent silence and defensive silence. There is no significant relationship between prosocial silence and acquiescent silence or defensive silence. There is a low positive correlation between acquiescentvoice and defense voice. There is no significant relationship between acquiescent voice and prosocial voice. There is a negatively low level of negative correlation between the defensive voice and the prosocial voice.
Collections