Show simple item record

dc.contributor.advisorLevent, Ahmet Faruk
dc.contributor.authorKeçeli, Ömer
dc.date.accessioned2021-05-08T07:33:08Z
dc.date.available2021-05-08T07:33:08Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-08-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631336
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ilkokul düzeyinde devlet okullarında görev yapan kadrolu İngilizce öğretmenlerinin örgütsel sessizlik düzeylerinin belirlenmesidir. Araştırma tasarımında nicel araştırmalar kapsamında yer alan betimsel tarama modeli kullanılmıştır.Araştırma örneklemini, İstanbul Anadolu yakası Pendik, Sultanbeyli, Kartal, Maltepe ve Kadıköy ilçelerinde, ilkokullarda kadrolu olarak görev yapan 271 İngilizce öğretmeni oluşturmaktadır. Bu öğretmenlerin yüzde 90.4'ü (245) kadın yüzde 9.6'sı (26) erkektir. Veri toplamak için 'Kişisel Bilgi Formu' ve Örgütsel Sessizlik Ölçeği' kullanılmıştır. Ölçek 30 maddeden ve alt boyuttan oluşmaktadır. Puan ortalaması açısından alt boyutların büyükten küçüğe sıralanması, örgüt yararına seslilik, savunma amaçlı sessizlik, kabul edilmiş sessizlik, kabul edilmiş seslilik, örgüt yararına sessizlik ve savunma amaçlı seslilik şeklindedir.Araştırmada elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin örgütsel sessizlik algıları cinsiyete, mezuniyete, mesleki kıdeme göre farklılaşmamaktadır. Kadıköy ilçesinde görev yapan öğretmenlerin kabul edilmiş seslilik puanları Maltepe, Kartal, Pendik, Üsküdar ve Sultanbeyli ilçelerinde görev yapan öğretmenlerin puanlarından daha düşüktür. Maltepe ilçesinde görev yapan öğretmenlerin savunma amaçlı seslilik puanları Kartal, Pendik, Üsküdar ve Sultanbeyli ilçelerinde görev yapan öğretmenlerin puanlarından daha düşüktür. Kabul edilmiş sessizlik ile savunma amaçlı sessizlik düzeyleri arasında pozitif yönde orta düzeyde anlamlı ilişki bulunmaktadır. Örgüt yararına sessizlik ile kabul edilmiş sessizlik ve örgüt yararına sessizlik arasında anlamlı ilişki bulunmamaktadır. Kabul edilmiş seslilik ile savunma amaçlı seslilik arasında pozitif yönde düşük düzeyde anlamlı ilişki bulunmaktadır. Kabul edilmiş seslilik ile örgüt yararına seslilik arasında anlamlı ilişki bulunmamaktadır. Savunma amaçlı seslilik ile örgüt yararına seslilik arasında negatif yönde düşük düzeyde anlamlı ilişki bulunmaktadır.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the organizational silence levels of permanent English teachers who are working in elementary public schools in Anatolian part of Istanbul. A descriptive survey model was used in the research design. The sample of the study consists of 271 English teachers working in primary schools in Pendik, Sultanbeyli, Kartal, Maltepe and Kadıköy districts of İstanbul. Participants' genders as follows: %90.4 female (245) and %9.6 male (26). The questionnaire and the 'Organizational Silence Scale' were used to collect data. The scale consists of 28 items and six sub-dimension. In terms of the average score, the descending order of the sub-dimensions as follows: prosocial voice, defensive silence, acquiescent silence, acquiescent voice, prosocial silence and defensive voice.Teachers' perceptions of organizational silence do not differ according to gender, graduation and professional seniority. The acquiescent voice scores of the teachers working in Kadıköy are lower than those of teachers working in Maltepe, Kartal, Pendik, Üsküdar and Sultanbeyli. The defensive voice scores of the teachers working in Maltepe are lower than those of the teachers working in Kartal, Pendik, Üsküdar and Sultanbeyli. There is a moderate positive correlation between acquiescent silence and defensive silence. There is no significant relationship between prosocial silence and acquiescent silence or defensive silence. There is a low positive correlation between acquiescentvoice and defense voice. There is no significant relationship between acquiescent voice and prosocial voice. There is a negatively low level of negative correlation between the defensive voice and the prosocial voice.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokullarda görev yapan ingilizce öğretmenlerinin örgütsel sessizlik düzeylerinin incelenmesi
dc.title.alternativeOrganizational silence levels of english teachers in primary schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-08-01
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmOrganizational silence
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmSilence
dc.identifier.yokid10241456
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid538377
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineEğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess