Lise öğrencilerinin iyi oluş düzeyleri ile siber zorbalık siber mağduriyetleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, lise öğrencilerinin iyi oluş düzeyleri ile siber zorbalık ve siber mağduriyetleri arasındaki ilişkilerinin bazı kişisel değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Betimsel tarama modeli kullanılan araştırmanın evrenini İstanbul ili Esenyurt ilçesinde bulunan 3 farklı türde toplam 9 lisede öğrenim gören 248'i erkek, 314'ü kız olmak üzere toplam 562 lise öğrencisinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri araştırmacı tarafından geliştirilen ''Kişisel Bilgi Formu'', ''Sanal Zorba/Kurban Ölçeği'' ve ''Ergenler İçin Beş Boyutlu İyi Oluş (EPOCH) Ölçeği'' kullanılarak elde edilmiştir. Verilerin analizi için `Bağımsız iki örnek t-testi`, `Tek yönlü varyans analizi (ANOVA)` ve `Pearson kolerasyon analizi` kullanılmıştır. Araştırma sonucunda Siber zorbalık ile siber mağduriyet arasında pozitif yönlü ve anlamlı bir ilişki olduğu, siber zorbalık, engelleme zarar verme, cinsel zorbalık ve söylenti çıkarma alt boyutları ile ilişkililik alt boyutu arasında, cinsel zorbalık alt boyutu ile kararlılık alt boyutu arasında, negatif yönlü ve anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Siber mağduriyet ile kararlılık ve ilişkililik alt boyutu arasında, mağduriyet cinsel zorbalık alt boyutu ile kararlılık alt boyutu arasında, mağduriyet cinsel zorbalık ve mağduriyet söylenti çıkarma alt boyutları ile ilişkililik alt boyutu arasında negatif yönlü ve anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir In this study, it is aimed to investigate the relationship between the level of well-being of high school students and cyberbullying and cyber victimization in terms of some personal variables. The research is carried out with the participation of 562 high school students (248 boy, 314 girl) who are studying in 9 different high schools in Istanbul.Research data is obtained by using ''Personal Information Form'' ''Virtual Bully/Victim Scale'' and ''Five Dimensional Well-Being Scale for Adolescents (EPOCH)'' developed by the researchers ''Independent two sample t-test'', ''One-way analysis of variance (ANOVA)'' and ''Person correlation analysis'' is used to analyze the data. As a result of the study, there is a positive and significant relationship between cyberbullying and cyber victimization. There is a negative and significant relationship between cyberbullying, blocking sexual bullying and rumor sub-dimensions of relationship. And also, there is a negative and significant relationship between subdimension of sexual bullying and sub-dimension of stability. It has been identified that there is a negative and significant relationship between cyber victiom, subdimension of stability and relationship, cyber victiom sexual bullying and subdimension of stability, subdimension of cyber victiom sexual bullying and rumor and relationship.
Collections