Show simple item record

dc.contributor.advisorEkşi, Halil
dc.contributor.authorYarar, Yasin
dc.date.accessioned2021-05-08T07:33:06Z
dc.date.available2021-05-08T07:33:06Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-04-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631315
dc.description.abstractBu araştırmada, lise öğrencilerinin iyi oluş düzeyleri ile siber zorbalık ve siber mağduriyetleri arasındaki ilişkilerinin bazı kişisel değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Betimsel tarama modeli kullanılan araştırmanın evrenini İstanbul ili Esenyurt ilçesinde bulunan 3 farklı türde toplam 9 lisede öğrenim gören 248'i erkek, 314'ü kız olmak üzere toplam 562 lise öğrencisinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri araştırmacı tarafından geliştirilen ''Kişisel Bilgi Formu'', ''Sanal Zorba/Kurban Ölçeği'' ve ''Ergenler İçin Beş Boyutlu İyi Oluş (EPOCH) Ölçeği'' kullanılarak elde edilmiştir. Verilerin analizi için `Bağımsız iki örnek t-testi`, `Tek yönlü varyans analizi (ANOVA)` ve `Pearson kolerasyon analizi` kullanılmıştır. Araştırma sonucunda Siber zorbalık ile siber mağduriyet arasında pozitif yönlü ve anlamlı bir ilişki olduğu, siber zorbalık, engelleme zarar verme, cinsel zorbalık ve söylenti çıkarma alt boyutları ile ilişkililik alt boyutu arasında, cinsel zorbalık alt boyutu ile kararlılık alt boyutu arasında, negatif yönlü ve anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Siber mağduriyet ile kararlılık ve ilişkililik alt boyutu arasında, mağduriyet cinsel zorbalık alt boyutu ile kararlılık alt boyutu arasında, mağduriyet cinsel zorbalık ve mağduriyet söylenti çıkarma alt boyutları ile ilişkililik alt boyutu arasında negatif yönlü ve anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to investigate the relationship between the level of well-being of high school students and cyberbullying and cyber victimization in terms of some personal variables. The research is carried out with the participation of 562 high school students (248 boy, 314 girl) who are studying in 9 different high schools in Istanbul.Research data is obtained by using ''Personal Information Form'' ''Virtual Bully/Victim Scale'' and ''Five Dimensional Well-Being Scale for Adolescents (EPOCH)'' developed by the researchers ''Independent two sample t-test'', ''One-way analysis of variance (ANOVA)'' and ''Person correlation analysis'' is used to analyze the data. As a result of the study, there is a positive and significant relationship between cyberbullying and cyber victimization. There is a negative and significant relationship between cyberbullying, blocking sexual bullying and rumor sub-dimensions of relationship. And also, there is a negative and significant relationship between subdimension of sexual bullying and sub-dimension of stability. It has been identified that there is a negative and significant relationship between cyber victiom, subdimension of stability and relationship, cyber victiom sexual bullying and subdimension of stability, subdimension of cyber victiom sexual bullying and rumor and relationship.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleLise öğrencilerinin iyi oluş düzeyleri ile siber zorbalık siber mağduriyetleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe investigation of the relationship between well being levels of the high school students and the cyberbullying/cyber victimizations
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-04-01
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmPsychological well being
dc.subject.ytmBullying
dc.subject.ytmCyber-harassment
dc.subject.ytmCyberbullying
dc.subject.ytmUnjust treatment
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.identifier.yokid10230889
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid529481
dc.description.pages148
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess