Üniversite öğrencilerinin sahip olduğu değerler, psikolojik iyi oluşları ve ınstagram bağımlılıkları arasındaki yordayıcı ilişkiler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin sahip olduğu değerler, psikolojik iyi oluşları ve Instagram bağımlılıkları arasındaki yordayıcı ilişkilerinin incelenmesidir. Bu araştırmada araştırmanın çalışma grubunu Türkiye'de bulunan çeşitli üniversitelerden 574 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında Dilmaç, Arıcak ve Cesur'un (2014) geliştirmiş olduğu `Değerler Ölçeği`, Demirci, Ekşi, Dinçer ve Kardaş (2017) tarafından standardizasyonu yapılan `PERMA Ölçeği`, Kırcaburun'un (2017) `Instagram Bağımlılığı Ölçeği'' kullanılmıştır. Araştırmada, üniversite öğrencilerinin sahip oldukları değerler çerçevesinde psikolojik iyi oluşları ve Instagram bağımlılıkları arasındaki ilişkilerin belirlenmesi ve bu değişkenlerin arasındaki ilişkilerin nicel araştırma modellerinden yapısal eşitlik modeli ile sınanması amacıyla yapısal eşitlik modeli analizi yapılmıştır. Araştırmanın sonucu olarak, örneklemin değerleri ile psikolojik iyi oluşları arasında pozitif yönlü anlamlı, değerleri ile Instagram bağımlılıkları arasında anlamsız, psikololojik iyi oluşları ile Instagram bağımlılıkları arasında negatif yönlü anlamlı ilişkiler olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. This study aims to examine the predictor relations between university students' values, psychological well-beings and their Instagram addictions. The target population of this research consists of 574 university students from various universities in Turkey. In data collection, this research benefits from `Değerler Ölçeği` developed by Dilmaç, Arıcak and Cesur (2014), `PERMA Ölçeği` developed by Demirci, Ekşi, Dinçer and `Instagram Bağımlılığı Ölçeği` developed by Kırcaburun (2017). The research conducts the analysis of the structural equation model to the determine relations between psychological well-beings and Instagram addictions of the university students in terms of their own values and to test the correlation between these variables with structural equation model of the quantitative research models. As a result, it has been found that there is a positive coherent correlation between values and psychological well-beings of the sample, an incoherent correlation between their values and Instagram addictions and finally a negative coherent correlation between their psychological well-beings and Instagram addictions.
Collections