Show simple item record

dc.contributor.advisorDilmaç, Bülent
dc.contributor.authorKorkmaz, Hümeyra
dc.date.accessioned2021-05-08T07:33:00Z
dc.date.available2021-05-08T07:33:00Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631262
dc.description.abstractAraştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin sahip olduğu değerler, psikolojik iyi oluşları ve Instagram bağımlılıkları arasındaki yordayıcı ilişkilerinin incelenmesidir. Bu araştırmada araştırmanın çalışma grubunu Türkiye'de bulunan çeşitli üniversitelerden 574 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında Dilmaç, Arıcak ve Cesur'un (2014) geliştirmiş olduğu `Değerler Ölçeği`, Demirci, Ekşi, Dinçer ve Kardaş (2017) tarafından standardizasyonu yapılan `PERMA Ölçeği`, Kırcaburun'un (2017) `Instagram Bağımlılığı Ölçeği'' kullanılmıştır. Araştırmada, üniversite öğrencilerinin sahip oldukları değerler çerçevesinde psikolojik iyi oluşları ve Instagram bağımlılıkları arasındaki ilişkilerin belirlenmesi ve bu değişkenlerin arasındaki ilişkilerin nicel araştırma modellerinden yapısal eşitlik modeli ile sınanması amacıyla yapısal eşitlik modeli analizi yapılmıştır. Araştırmanın sonucu olarak, örneklemin değerleri ile psikolojik iyi oluşları arasında pozitif yönlü anlamlı, değerleri ile Instagram bağımlılıkları arasında anlamsız, psikololojik iyi oluşları ile Instagram bağımlılıkları arasında negatif yönlü anlamlı ilişkiler olduğu bulgusuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThis study aims to examine the predictor relations between university students' values, psychological well-beings and their Instagram addictions. The target population of this research consists of 574 university students from various universities in Turkey. In data collection, this research benefits from `Değerler Ölçeği` developed by Dilmaç, Arıcak and Cesur (2014), `PERMA Ölçeği` developed by Demirci, Ekşi, Dinçer and `Instagram Bağımlılığı Ölçeği` developed by Kırcaburun (2017). The research conducts the analysis of the structural equation model to the determine relations between psychological well-beings and Instagram addictions of the university students in terms of their own values and to test the correlation between these variables with structural equation model of the quantitative research models. As a result, it has been found that there is a positive coherent correlation between values and psychological well-beings of the sample, an incoherent correlation between their values and Instagram addictions and finally a negative coherent correlation between their psychological well-beings and Instagram addictions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin sahip olduğu değerler, psikolojik iyi oluşları ve ınstagram bağımlılıkları arasındaki yordayıcı ilişkiler
dc.title.alternativePredictive connections between psychological well-beings, instagram addictions and the values of university students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-08
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmValues
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmPsychological well being
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmDependency
dc.subject.ytmInternet addiction
dc.subject.ytmInstagram
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.identifier.yokid10254274
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid544852
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışma Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess