Süreli görevlendirme uygulamasının okul yöneticilerinin performanslarını yordama düzeyi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı okul yöneticilerinin süreli görevlendirme hakkındaki görüşlerini belirlemek ve süreli görevlendirme uygulamasının yöneticilerin performanslarını yordama düzeyini incelemektir.Araştırmanın örneklemini İstanbul Avcılar Başakşehir, Beylikdüzü, Büyükçekmece, Esenyurt ilçelerinde ilçelerinin devlet okullarında görev yapan 390 gün okul yöneticisi oluşturmuştur. Veri toplama aracı Kişisel Bilgi Formu, Yönetici Görevlendirme Ölçeği ve Performans Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin çözümü sürecinde Bağımsız Grup t-Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi, Pearson Momentler Korelasyon Analizi ve Regresyon Analiz tekniklerinden yararlanılmıştır.Okul yöneticilerinin süreli görevlendirme yönelik görüşleri görev türü eğitim düzeyi mesleki kıdem ve görev süresi değişkenlerine göre versin performansları ise cinsiyeti, eğitim düzeyi, mesleki kıdem ve görev süresi değişkene göre anlamlı olarak farklılaşmaktadır araştırma sonucunda okul yöneticileri görevlendirme hakkındaki görüşleri ile performansları arasında pozitif yönde anlam ilişki tespit edilmiştir. Okul yöneticilerinin performanslarının %46'sı süreli görevlendirmeye yönelik görüşleri tarafından açıklanmaktadır. The purpose of this study is to examine the rotation implementation on the performance of the school administrators. The sample of the study consisted of 390 school administrators working in public schools in Istanbul Avcılar, Başakşehir, Beylikdüzü, Büyükçekmeceand Esenyurt districts of Istanbul. As a data collection tool; Personal İ formation Qstionnaire, Executive Rotation Scale and Performance Scale were used. Indepensent Grup t-Test, One Way Analysis of Variance,(ANOVA) Pearson Moment Correlation Analysis and Regresion Analysis techniques were used to solve the data.At the end of the study, significant relatinships were found between the opinions of the school administrators about rotation implementation and their Performance. The findings revealed that the opinions of ratation implementation explain the 46% of the school administrators projesi. The opinions of the administrators rotation implementation and their performance differ accordinf to gender, their position, educational level and profesonal seniority.
Collections