Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzgenel, Mustafa
dc.contributor.authorKurtul, Erdal
dc.date.accessioned2021-05-08T07:32:54Z
dc.date.available2021-05-08T07:32:54Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-08-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631214
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı okul yöneticilerinin süreli görevlendirme hakkındaki görüşlerini belirlemek ve süreli görevlendirme uygulamasının yöneticilerin performanslarını yordama düzeyini incelemektir.Araştırmanın örneklemini İstanbul Avcılar Başakşehir, Beylikdüzü, Büyükçekmece, Esenyurt ilçelerinde ilçelerinin devlet okullarında görev yapan 390 gün okul yöneticisi oluşturmuştur. Veri toplama aracı Kişisel Bilgi Formu, Yönetici Görevlendirme Ölçeği ve Performans Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin çözümü sürecinde Bağımsız Grup t-Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi, Pearson Momentler Korelasyon Analizi ve Regresyon Analiz tekniklerinden yararlanılmıştır.Okul yöneticilerinin süreli görevlendirme yönelik görüşleri görev türü eğitim düzeyi mesleki kıdem ve görev süresi değişkenlerine göre versin performansları ise cinsiyeti, eğitim düzeyi, mesleki kıdem ve görev süresi değişkene göre anlamlı olarak farklılaşmaktadır araştırma sonucunda okul yöneticileri görevlendirme hakkındaki görüşleri ile performansları arasında pozitif yönde anlam ilişki tespit edilmiştir. Okul yöneticilerinin performanslarının %46'sı süreli görevlendirmeye yönelik görüşleri tarafından açıklanmaktadır.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the rotation implementation on the performance of the school administrators. The sample of the study consisted of 390 school administrators working in public schools in Istanbul Avcılar, Başakşehir, Beylikdüzü, Büyükçekmeceand Esenyurt districts of Istanbul. As a data collection tool; Personal İ formation Qstionnaire, Executive Rotation Scale and Performance Scale were used. Indepensent Grup t-Test, One Way Analysis of Variance,(ANOVA) Pearson Moment Correlation Analysis and Regresion Analysis techniques were used to solve the data.At the end of the study, significant relatinships were found between the opinions of the school administrators about rotation implementation and their Performance. The findings revealed that the opinions of ratation implementation explain the 46% of the school administrators projesi. The opinions of the administrators rotation implementation and their performance differ accordinf to gender, their position, educational level and profesonal seniority.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSüreli görevlendirme uygulamasının okul yöneticilerinin performanslarını yordama düzeyi
dc.title.alternativeThe predictive level of rotation implementation on the school administrators' performances
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-08-01
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSimultance assigment
dc.subject.ytmPrincipal selection
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmPerformance evaluation
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmOrganizational climate
dc.identifier.yokid10242024
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid538380
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess