Ergenlerin sahip olduğu değerler, öz-anlayış ve mizah tarzları arasındaki yordayıcı ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma ergenlerin sahip olduğu değerler, öz-anlayış ve mizah tarzları arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul ilinin farklı ilçelerinde öğrenim gören 258'i (45.8) kız, 305 i (54.2) si erkek öğrenciden oluşan toplam 563 lise öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma ile ilgili veriler `İnsani Değerler Ölçeği` (İDÖ) (Dilmaç, 2007), `Öz-Anlayış Ölçeği` (ÖAÖ)( Deniz, Şahin ve Sümer, 2008) ve `Mizah Tarzları Ölçeği`(MTÖ) (Yerlikaya, 2003) ile toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; ergenlerin sahip oldukları değer ile mizah tarzları arasındaki yordayıcı ilişkiler incelendiğinde, pozitif yönlü doğrusal bir ilişki olduğu görülmektedir. Ergenlerin mizah tarzları ile öz-anlayışları arasındaki yordayıcı ilişkiler incelendiğinde ise, aynı şekilde pozitif yönlü doğrusal bir ilişki olduğu görülmektedir. Aynı zamanda ergenlerin sahip oldukları değerler ile öz-anlayışları arasındaki yordayıcı ilişkiler incelendiğinde de, pozitif yönlü doğrusal bir ilişki olduğu görülmektedir. This study was conducted to examine the relationship between the values of adolescents, self-compassion and humor styles.The study group consisting of 563 high school students consisting of 258 (45.8 %) female and 305 (54.2 %) male students studying in different districts of Istanbul.The data related to the research were Human Values Scale Tarz (İDÖ) (Dilmaç, 2007), `self-compassion Scale` (ÖAÖ) (Deniz, Şahin and Sümer, 2008) and `Humor Styles Scale` (MTÖ) (Yerlikaya, 2003) collected.According to the findings of the study, when the predictive relationships between the values of adolescents and humor styles are examined, a positive linear relationship is observed. When the predictive relationships between adolescents' humor styles and self-compassion are examined, it is seen that there is a positive directional relationship. At the same time, when the predictive relationships between the values of adolescents and their self-compassion are examined, it is seen that there is a positive linear relationship.
Collections