Ergenlerin sahip olduğu değerler, öz-anlayış ve mizah tarzları arasındaki yordayıcı ilişki
dc.contributor.advisor | Dilmaç, Bülent | |
dc.contributor.author | Baş, Zafer | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:32:44Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:32:44Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-08-01 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/631134 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma ergenlerin sahip olduğu değerler, öz-anlayış ve mizah tarzları arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul ilinin farklı ilçelerinde öğrenim gören 258'i (45.8) kız, 305 i (54.2) si erkek öğrenciden oluşan toplam 563 lise öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma ile ilgili veriler `İnsani Değerler Ölçeği` (İDÖ) (Dilmaç, 2007), `Öz-Anlayış Ölçeği` (ÖAÖ)( Deniz, Şahin ve Sümer, 2008) ve `Mizah Tarzları Ölçeği`(MTÖ) (Yerlikaya, 2003) ile toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; ergenlerin sahip oldukları değer ile mizah tarzları arasındaki yordayıcı ilişkiler incelendiğinde, pozitif yönlü doğrusal bir ilişki olduğu görülmektedir. Ergenlerin mizah tarzları ile öz-anlayışları arasındaki yordayıcı ilişkiler incelendiğinde ise, aynı şekilde pozitif yönlü doğrusal bir ilişki olduğu görülmektedir. Aynı zamanda ergenlerin sahip oldukları değerler ile öz-anlayışları arasındaki yordayıcı ilişkiler incelendiğinde de, pozitif yönlü doğrusal bir ilişki olduğu görülmektedir. | |
dc.description.abstract | This study was conducted to examine the relationship between the values of adolescents, self-compassion and humor styles.The study group consisting of 563 high school students consisting of 258 (45.8 %) female and 305 (54.2 %) male students studying in different districts of Istanbul.The data related to the research were Human Values Scale Tarz (İDÖ) (Dilmaç, 2007), `self-compassion Scale` (ÖAÖ) (Deniz, Şahin and Sümer, 2008) and `Humor Styles Scale` (MTÖ) (Yerlikaya, 2003) collected.According to the findings of the study, when the predictive relationships between the values of adolescents and humor styles are examined, a positive linear relationship is observed. When the predictive relationships between adolescents' humor styles and self-compassion are examined, it is seen that there is a positive directional relationship. At the same time, when the predictive relationships between the values of adolescents and their self-compassion are examined, it is seen that there is a positive linear relationship. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Ergenlerin sahip olduğu değerler, öz-anlayış ve mizah tarzları arasındaki yordayıcı ilişki | |
dc.title.alternative | The predictive relationships values, self-compassi̇on and humor styles among adolescents | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-08-01 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Values | |
dc.subject.ytm | Self compassion | |
dc.subject.ytm | Humour | |
dc.subject.ytm | Humor styles | |
dc.subject.ytm | Education psychology | |
dc.subject.ytm | Adolescents | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.identifier.yokid | 10240866 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 538374 | |
dc.description.pages | 83 | |
dc.publisher.discipline | Rehberlik ve Psikolojik Danışma Bilim Dalı |