1973-2018 yılları arası Türkiye`de ilköğretimde kaliteye yönelik düzenlemelerin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasının amacı 1973 yılında yayınlanan Milli Eğitim Temel Kanunundan, 2018 yılının sonuna kadar Türkiye'de İlköğretimde Kaliteye Yönelik Düzenlemelerin incelenmesidir. Araştırmada bilimsel düzeydeki yazılı kaynak ve belgelerin tarihi açıdan değerlendirilmesi, analiz ve literatür taraması modeli uygulanmıştır.Çalışmada 1973 yılından 2018 yılına kadar Türk Eğitim Sisteminin ikinci kademesi olan İlköğretimde yapılan düzenlemelerin, kalite artırmaya yönelik etkisi 1973 ve 2018 yılları arasında Milli Eğitim Temel Kanunu ve Beş Yıllık kalkınma Planları esas alınarak incelenmiştir. Bu dönemle ile ilgili yapılan araştırmada aşağıdaki bulgular tespit edilmiş ve analiz edilmiştir. Türk eğitim sisteminin yapısal sorunları, eğitimde fırsat ve imkan eşitliği, Avrupa Birliği Eğitim Politikalarının sisteme etkisi, eğitimde yerelleşme anlayışı, çağdaş eğitim anlayışının uygulanması, merkezi sınav sistemi, okullarda teknoloji kullanımına, ilköğretimde kalite artırmaya yönelik düzenlemeler.Analiz sonucunda, temel eğitimin kalitesinin artırılması ve kalite hedeflerine ulaşmak adına, Türkiye'de yapılan kalkınma planları, eğitim şuraları gibi düzenlemelerin, belirlenen hedef ve ilkeler doğrultusunda yapıldığı istenen eğitim kalitesine ulaşmada önemli bir rol oynadığı gözlemlenmiştir. The purpose of this thesis is to examine regulations related to quality of Primary Education System in Turkey from the Basic Law of National Education, published in 1973, until the end of year 2018. In the research, historical evaluation of written sources, analysis of documents at scientific level and literature review model were applied.In the study, the effect of the quality related regulations made in primary education which is the second level of Turkish Education System from 1973 to 2018 was examined on the basis of National Education Basic Law and Five Years Development Plans of Turkey. Between 1973 and 2018, the following quality related matters were identified and analysed: structural problems of Turkish education system, education in equality of opportunity, the impact on the system of the European Union Education Policy, decentralization concept in education, the implementation of modern education concept, the central examination system, the use of technology in schools, regulations for improving quality in primary education.The results of this thesis suggests that, regulations like the Development Plans of Turkey, decisions of the Education Councils of Turkey and by-laws made in accordance with the principles set goals play an important role in achieving the desired quality in the primary education system.
Collections