Show simple item record

dc.contributor.advisorArslan, Nihan
dc.contributor.authorAlkan, Hilal
dc.date.accessioned2021-05-08T07:32:18Z
dc.date.available2021-05-08T07:32:18Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/630998
dc.description.abstractBu araştırma, sosyal başarı hedefleri ve akran zorbalığı arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapılmıştır. Ayrıca, bu değişkenlerin demografik özelliklere göre nasıl değişim gösterdiğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini tabakalı örnekleme yöntemi ile belirlenen toplamda 384 lise öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma İlişkisel Tarama Modeli ile kurgulanmıştır. Araştırmada, veri toplama araçları olarak 'Sosyodemografik Bilgi Formu', 'Sosyal Başarı Hedefleri Ölçeği' ve 'Akran Zorbalığı Ölçeği' kullanılmıştır. Verilerin analizinde, Bağımsız Gruplar t-Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi ve Pearson Korelasyon Analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, sosyal başarı hedefleri toplam puanı ve akran zorbalığı arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Bununla birlikte, akran zorbalığının sosyal başarı hedefleri performans yaklaşımı alt boyutu ile istatistiksel olarak anlamlı ilişkili olduğu belirlenirken performans kaçınma ve beceri alt boyutları ile anlamlı ilişki bulunmadığı belirlenmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this research is to examine the relationship between social achievement goals and peer bullying among college students and how these variables change according to demographic characateristics of sample group were investigated. The population of the research consists of 384 college students. Stratified sampling method was used in order to collect research data. Socio-Demographic Form', Social Achievement Goals Scale, and 'Peer Bullying Scale' were used. Relational Survey Model were used in this research. Independent Sample t Test, Variance Analysis and Correlation Analysis were used to analyse research data. The results of the study indicated that there is a meaningful relationsip between social achievement goals and peer bullying. Besides, it is found that there is a meaningful relationship between peer bullying and performance demostration approach subscale but no meaningful relationships found between peer bullying and skill subscale and performance avoidance subscale.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleLise öğrencilerinin sosyal başarı hedefleri ve akran zorbalığı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeExaminig the relationship between social achievement goals and peer bullying among college students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-04
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10302455
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid587457
dc.description.pages84
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess