Katılım bankacılığı personeline yönelik İslam ekonomisi ve finansı eğitiminin şube performansına etkisi: Örnek bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye'de faaliyet gösteren katılım bankaları, müşterilerine verdikleri bankacılıkhizmetlerini İslam ekonomisi ve finansı ilkelerine bağlı olarak yürütmektedirler.Tasarruflarını faizsiz yatırım araçlarında değerlendirmek isteyen müşterilerin bilgialmak için ilk başvurdukları yerler genellikle katılım bankalarının şubeleri olmaktadır.Bu nedenle, katılım bankalarında özellikle müşterilere hitap eden şube çalışanlarının,İslam ekonomisi ve finansı açısından yeterli bilgi ve donanıma sahip olmasıgerekmektedir.Bu çalışma, şube çalışanlarına yönelik olarak verilen İslam ekonomisi ve finansıeğitimlerinin şube performansına etkisinin olup olmadığının ve kullanılan eğitimyöntemlerinden hangisinin daha verimli olduğunun tespit edilmesini amaçlamaktadır.İlk olarak katılım bankacılığı çalışan şube personeline İslam ekonomisi ve finansıeğitimleri sınıf içi yöntemle verilmiştir. İkinci olarak sanal sınıflar aracılığı ile uzaktaneğitim yöntemi kullanılmıştır. Üçüncü olarak ise VR uygulaması geliştirilerek sanalgerçeklik yöntemiyle eğitimler yapılmıştır.Üç farklı yöntemle yapılan eğitimler sonrasında, etki ve sonuç analizi yapılarak eldeedilen bulgular karşılaştırılmıştır. Ortaya çıkan sonuçlar çerçevesinde, katılımbankacılığı personeline yönelik İslam ekonomisi ve finansı eğitimleri için hangiyöntemin şube performansına daha çok katkı sağladığı VIKOR araştırma yöntemikullanılarak tespit edilmiştir.Bu araştırmadan elde edilen bulgulara göre, katılım bankaları çalışanlarına yönelikverilen İslam ekonomisi ve finansı eğitiminin şube bireysel performanslarını pozitifyönde etkilediği ve performans verimliliği açısından en iyi yöntemlerin ise sanalgerçeklik ve uzaktan eğitim ortamlarında verilen eğitim olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: İslam Ekonomisi ve Finans, Katılım Bankacılığı, SanalGerçeklik, Uzaktan Eğitim, Sanal Sınıf, Sınıf İçi Eğitim Participation banks, operating in Turkey, provide banking services to their customers due to carry out the principles of Islamic economics and finance. Customers who want to use their savings in interest-free investment tools apply for information are usually participation banking branches the first places to apply. Therefore, branch staff, especially those who appeal to customers, should have sufficient knowledge and equipment in terms of Islamic economy and finance.This study aims to determine whether Islamic economy and finance trainings given to branch employees have an impact on branch performance and which training methods are more efficient.Firstly, Islamic economy and finance trainings were given to the branch staff working in participation banking through the standard classroom method. Secondly, distance education method was used through virtual classrooms. Thirdly, VR (virtual reality) application was developed and trainings were given using the virtual reality method.After the trainings made with three different methods, the results obtained by effect and result analysis were compared. Within the framework of the results, VIKOR research method was used to determine which method contributed to branch performance for the Islamic economics and finance trainings for participation banking personnel. According to the findings obtained from this research, it has been determined that the Islamic economy and finance trainings given to the participation bank employees positively affects the branch individual performances and the best methods in terms of performance efficiency are the trainings provided in virtual reality and distance.Keywords: Islamic Economics and Finance, Participation Banking, Virtual Reality,Distance Education, Virtual Classroom, Classroom Training
Collections