Show simple item record

dc.contributor.advisorYumuşak, İbrahim Güran
dc.contributor.authorÇelikpençe, Mehmet
dc.date.accessioned2021-05-08T07:31:57Z
dc.date.available2021-05-08T07:31:57Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-09-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/630908
dc.description.abstractTürkiye'de faaliyet gösteren katılım bankaları, müşterilerine verdikleri bankacılıkhizmetlerini İslam ekonomisi ve finansı ilkelerine bağlı olarak yürütmektedirler.Tasarruflarını faizsiz yatırım araçlarında değerlendirmek isteyen müşterilerin bilgialmak için ilk başvurdukları yerler genellikle katılım bankalarının şubeleri olmaktadır.Bu nedenle, katılım bankalarında özellikle müşterilere hitap eden şube çalışanlarının,İslam ekonomisi ve finansı açısından yeterli bilgi ve donanıma sahip olmasıgerekmektedir.Bu çalışma, şube çalışanlarına yönelik olarak verilen İslam ekonomisi ve finansıeğitimlerinin şube performansına etkisinin olup olmadığının ve kullanılan eğitimyöntemlerinden hangisinin daha verimli olduğunun tespit edilmesini amaçlamaktadır.İlk olarak katılım bankacılığı çalışan şube personeline İslam ekonomisi ve finansıeğitimleri sınıf içi yöntemle verilmiştir. İkinci olarak sanal sınıflar aracılığı ile uzaktaneğitim yöntemi kullanılmıştır. Üçüncü olarak ise VR uygulaması geliştirilerek sanalgerçeklik yöntemiyle eğitimler yapılmıştır.Üç farklı yöntemle yapılan eğitimler sonrasında, etki ve sonuç analizi yapılarak eldeedilen bulgular karşılaştırılmıştır. Ortaya çıkan sonuçlar çerçevesinde, katılımbankacılığı personeline yönelik İslam ekonomisi ve finansı eğitimleri için hangiyöntemin şube performansına daha çok katkı sağladığı VIKOR araştırma yöntemikullanılarak tespit edilmiştir.Bu araştırmadan elde edilen bulgulara göre, katılım bankaları çalışanlarına yönelikverilen İslam ekonomisi ve finansı eğitiminin şube bireysel performanslarını pozitifyönde etkilediği ve performans verimliliği açısından en iyi yöntemlerin ise sanalgerçeklik ve uzaktan eğitim ortamlarında verilen eğitim olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: İslam Ekonomisi ve Finans, Katılım Bankacılığı, SanalGerçeklik, Uzaktan Eğitim, Sanal Sınıf, Sınıf İçi Eğitim
dc.description.abstractParticipation banks, operating in Turkey, provide banking services to their customers due to carry out the principles of Islamic economics and finance. Customers who want to use their savings in interest-free investment tools apply for information are usually participation banking branches the first places to apply. Therefore, branch staff, especially those who appeal to customers, should have sufficient knowledge and equipment in terms of Islamic economy and finance.This study aims to determine whether Islamic economy and finance trainings given to branch employees have an impact on branch performance and which training methods are more efficient.Firstly, Islamic economy and finance trainings were given to the branch staff working in participation banking through the standard classroom method. Secondly, distance education method was used through virtual classrooms. Thirdly, VR (virtual reality) application was developed and trainings were given using the virtual reality method.After the trainings made with three different methods, the results obtained by effect and result analysis were compared. Within the framework of the results, VIKOR research method was used to determine which method contributed to branch performance for the Islamic economics and finance trainings for participation banking personnel. According to the findings obtained from this research, it has been determined that the Islamic economy and finance trainings given to the participation bank employees positively affects the branch individual performances and the best methods in terms of performance efficiency are the trainings provided in virtual reality and distance.Keywords: Islamic Economics and Finance, Participation Banking, Virtual Reality,Distance Education, Virtual Classroom, Classroom Trainingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBankacılıktr_TR
dc.subjectBankingen_US
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleKatılım bankacılığı personeline yönelik İslam ekonomisi ve finansı eğitiminin şube performansına etkisi: Örnek bir uygulama
dc.title.alternativeThe impact of Islamic economics and finance education on the branch performance for participation banking employees: A sample application
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-09-03
dc.contributor.departmentİslam Ekonomisi ve Finansı Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmIslamic economy
dc.subject.ytmInterest-free finance institution
dc.subject.ytmComputer assisted education
dc.subject.ytmBanking education
dc.subject.ytmInstructional technologies
dc.subject.ytmEducation technology
dc.subject.ytmVirtual class
dc.identifier.yokid10334756
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid633537
dc.description.pages213
dc.publisher.disciplineİslam Ekonomisi ve Uluslararası Finans Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess