Sınıf öğretmenlerinin üstün yetenekli öğrenciler hakkındaki farkındalık düzeyleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin, üstün yeteneklilik kavramı hakkındaki farkındalık seviyelerini belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaçla literatür taraması yapılmış ve birinci bölümde bir kavramsal çerçeve oluşturulmuştur, üstün yeteneklilik kavramı, üstün yetenekli çocuklarda bedensel, zihinsel, sosyal, kişilik ve öğrenme özellikleri ile üstün çocuklar için eğitim, üstün çocukların eğitimlerinin önemi ve öğretmenlerin sahip olması gereken özellikler açıklanmıştır. Tezin ikinci bölümünü oluşturan kısımda araştırmanın amacı, evreni, örneklemi, modeli, araştırmada kullanılan ölçüm araçları ve kullanılan istatistiki analizlere yer verilmiştir. Ayrıca bulgular kısmında Likert tipi oluşturulan bir anket Esenyurt ilçesinde bulunan devlete ait ilkokullarda kadrolu olarak görev yapan 298 sınıf öğretmenine uygulanmıştır. Uygulanan anket sonuçları SPSS for Windows 22.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde tamamlayıcı istatistiksel yöntemler olarak sayı, yüzde, ortalama, standart sapma kullanılmıştır. İki bağımsız grup arasında niceliksel sürekli verilerin karşılaştırılması t-testi, ikiden fazla bağımsız grup arasında niceliksel sürekli verilerin karşılaştırılmasında tek yönlü varyans analizi (ANOVA) testi kullanılmıştır. Anova testi sonrasında farklılıkları belirlemek için tamamlayıcı post-hoc analizi olarak Scheffe testi kullanılmıştır. Analiz verileri tablo haline getirilmiş ve yorumlanarak sonuçlara ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda sınıf öğretmenlerinin üstün yetenekli çocuklar hakkında yeterli bilgi düzeyine sahip olmadıkları görülmüştür. In this study, our mainly aim is to determine primary-school teachers' level of awarenesses, who generally work at state primary schools in the Ministry of Education, about the education of gifted and talented kids. For this aim, literature scanning has been done and in the first part a general conceptual frame is built, and we have aimed to explain the levels of gifted and talented kids' physical, mental, social, personality and their learning styles and we have tried to explain the importance of special education for these kids. As an implementation part, in the second part of this thesis, we have aimed to use studies such as the universe, samples, hypothesis, measurement and evaluation that have been used in analyses. In the third part which is the evidence part, a Likert type survey has been done with the number of 298 primary-school teachers who work at state schools in Esenyurt. The results of this survey has been analysed via SPSS for Windows 22.0. In the process of analysing, supplementary statistics methods have been used such as numbers, percentage, chorea and standart deviation. Between two independant groups, t-test has been used and among more than two independant groups Anova test has been used to compare the quantitative permanent parameters. After Avona test, Scheffe test has been used to determine the differences as a post-hoc analysis. The parameters of these analysis has been turned into charts and interpreted to reach a result. After all these studies, we have concluded that the primary-school teachers don't have enough awareness about the education of gifted and talented kids.Teachers
Collections