Show simple item record

dc.contributor.advisorAlisinanoğlu, Fatma
dc.contributor.authorSürmeli, Volkan
dc.date.accessioned2021-05-08T07:14:29Z
dc.date.available2021-05-08T07:14:29Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/630218
dc.description.abstractBu araştırmada, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin, üstün yeteneklilik kavramı hakkındaki farkındalık seviyelerini belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaçla literatür taraması yapılmış ve birinci bölümde bir kavramsal çerçeve oluşturulmuştur, üstün yeteneklilik kavramı, üstün yetenekli çocuklarda bedensel, zihinsel, sosyal, kişilik ve öğrenme özellikleri ile üstün çocuklar için eğitim, üstün çocukların eğitimlerinin önemi ve öğretmenlerin sahip olması gereken özellikler açıklanmıştır. Tezin ikinci bölümünü oluşturan kısımda araştırmanın amacı, evreni, örneklemi, modeli, araştırmada kullanılan ölçüm araçları ve kullanılan istatistiki analizlere yer verilmiştir. Ayrıca bulgular kısmında Likert tipi oluşturulan bir anket Esenyurt ilçesinde bulunan devlete ait ilkokullarda kadrolu olarak görev yapan 298 sınıf öğretmenine uygulanmıştır. Uygulanan anket sonuçları SPSS for Windows 22.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde tamamlayıcı istatistiksel yöntemler olarak sayı, yüzde, ortalama, standart sapma kullanılmıştır. İki bağımsız grup arasında niceliksel sürekli verilerin karşılaştırılması t-testi, ikiden fazla bağımsız grup arasında niceliksel sürekli verilerin karşılaştırılmasında tek yönlü varyans analizi (ANOVA) testi kullanılmıştır. Anova testi sonrasında farklılıkları belirlemek için tamamlayıcı post-hoc analizi olarak Scheffe testi kullanılmıştır. Analiz verileri tablo haline getirilmiş ve yorumlanarak sonuçlara ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda sınıf öğretmenlerinin üstün yetenekli çocuklar hakkında yeterli bilgi düzeyine sahip olmadıkları görülmüştür.
dc.description.abstractIn this study, our mainly aim is to determine primary-school teachers' level of awarenesses, who generally work at state primary schools in the Ministry of Education, about the education of gifted and talented kids. For this aim, literature scanning has been done and in the first part a general conceptual frame is built, and we have aimed to explain the levels of gifted and talented kids' physical, mental, social, personality and their learning styles and we have tried to explain the importance of special education for these kids. As an implementation part, in the second part of this thesis, we have aimed to use studies such as the universe, samples, hypothesis, measurement and evaluation that have been used in analyses. In the third part which is the evidence part, a Likert type survey has been done with the number of 298 primary-school teachers who work at state schools in Esenyurt. The results of this survey has been analysed via SPSS for Windows 22.0. In the process of analysing, supplementary statistics methods have been used such as numbers, percentage, chorea and standart deviation. Between two independant groups, t-test has been used and among more than two independant groups Anova test has been used to compare the quantitative permanent parameters. After Avona test, Scheffe test has been used to determine the differences as a post-hoc analysis. The parameters of these analysis has been turned into charts and interpreted to reach a result. After all these studies, we have concluded that the primary-school teachers don't have enough awareness about the education of gifted and talented kids.Teachersen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin üstün yetenekli öğrenciler hakkındaki farkındalık düzeyleri
dc.title.alternativeAwareness levels of primary school teachers about gifted students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmGifted children
dc.subject.ytmAwareness
dc.subject.ytmOrganizational mindfulness
dc.subject.ytmAffective awareness
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmGifted
dc.identifier.yokid10082973
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid407026
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess