Gümrük çalışanlarının çalışan memnuniyeti ile kurum algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi: İstanbul Gümrük Müdürlüğü çalışanları üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüz çalışma ortamında her kurum daha yüksek kalitede bir çalışma ortamı arzular. Bu durum ancak kurumda çalışanların performansını yükseltmekle mümkün olabilmektedir. Çalışanların performansını artırmanın en etkili yolu ise onların memnuniyetini ölçmek ve kurumda gördükleri pozitif ve negatif durumları belirlemektir. Bunun için de çeşitli ölçme araçlarının kullanılması faydalı olabilmektedir. Bu çalışmanın amacı, uluslararası arenada rekabet edecek güçlü bir gümrük yapısının oluşturulabilmesi için yapılması gerekenleri tespit etmektir. Zira gümrükler tüm ülkelerin ekonomileri için oldukça önemli bir konumdadır. Bu alanda yapılmış olan bu çalışma, gümrük kurumundaki mevcut durumları tespit etmek ve çözüm önerileri sunmak açısından önemlidir. Araştırma kapsamında çalışanlara uygulanan personel memnuniyet anketi ile kuruma yönelik pozitif ve negatif algı soruları SPSS istatistik programında analiz edilerek yorumlanmaktadır.Anahtar Sözcükler: Gümrük, Rekabet, Performans, Uluslararası Arena, Personel Memnuniyeti Every organization desires a higher quality working conditions in today's work environment. To have a higher quality is only possible by improving the performance of employees in the institution. The most effective way to increase the performance of employees is to measure their satisfaction and to specify employees' positive and negative experiences in the institution. Using various measuring instruments is necessary to release this.The aim of this study is to determine what is required to form a customs structure strong enough that can compete in international area. Because customs are in a very important position in the economy of all countries. This study which is done in that area is important to identify the current situation in customs and offer solution recommendations. Employees' satisfaction questionnare and questions about positive and negative perceptions of employees are analyzed by SPSS programme within this study.Keywords: Customs, Competition, Performance, International Arena, Employee Satisfaction
Collections