Show simple item record

dc.contributor.advisorRodoplu, Gültekin
dc.contributor.authorOkan, Yusuf Taha
dc.date.accessioned2021-05-08T07:14:23Z
dc.date.available2021-05-08T07:14:23Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-08-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/630193
dc.description.abstractGünümüz çalışma ortamında her kurum daha yüksek kalitede bir çalışma ortamı arzular. Bu durum ancak kurumda çalışanların performansını yükseltmekle mümkün olabilmektedir. Çalışanların performansını artırmanın en etkili yolu ise onların memnuniyetini ölçmek ve kurumda gördükleri pozitif ve negatif durumları belirlemektir. Bunun için de çeşitli ölçme araçlarının kullanılması faydalı olabilmektedir. Bu çalışmanın amacı, uluslararası arenada rekabet edecek güçlü bir gümrük yapısının oluşturulabilmesi için yapılması gerekenleri tespit etmektir. Zira gümrükler tüm ülkelerin ekonomileri için oldukça önemli bir konumdadır. Bu alanda yapılmış olan bu çalışma, gümrük kurumundaki mevcut durumları tespit etmek ve çözüm önerileri sunmak açısından önemlidir. Araştırma kapsamında çalışanlara uygulanan personel memnuniyet anketi ile kuruma yönelik pozitif ve negatif algı soruları SPSS istatistik programında analiz edilerek yorumlanmaktadır.Anahtar Sözcükler: Gümrük, Rekabet, Performans, Uluslararası Arena, Personel Memnuniyeti
dc.description.abstractEvery organization desires a higher quality working conditions in today's work environment. To have a higher quality is only possible by improving the performance of employees in the institution. The most effective way to increase the performance of employees is to measure their satisfaction and to specify employees' positive and negative experiences in the institution. Using various measuring instruments is necessary to release this.The aim of this study is to determine what is required to form a customs structure strong enough that can compete in international area. Because customs are in a very important position in the economy of all countries. This study which is done in that area is important to identify the current situation in customs and offer solution recommendations. Employees' satisfaction questionnare and questions about positive and negative perceptions of employees are analyzed by SPSS programme within this study.Keywords: Customs, Competition, Performance, International Arena, Employee Satisfactionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleGümrük çalışanlarının çalışan memnuniyeti ile kurum algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi: İstanbul Gümrük Müdürlüğü çalışanları üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeInvestigation of the realtionship between customs bureau employees' satisfaction and their coorporation perception: Astudy on the employees of İstanbul Customs Bureau Office
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-08-17
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCustoms
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmPersonnel
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmCompetition
dc.subject.ytmInternational competition
dc.identifier.yokid10122286
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid443138
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess