Yükseköğretim kurumlarında toplam kalite yönetimi: İstanbul Esenyurt Üniversitesi uygulaması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yükseköğretimde kalite sistemi, yükseköğretim hizmetinden faydalanan öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayacak seviyede kaliteli hizmet sunan ve onlara güven veren denetleme ve değerleme faaliyetlerinin bütünüdür. Esas amacı araştırmak, bilgiyi aktarmak ve yenilemek olan üniversitelerin bilgiyi ve bilimi üretimi sürecinde kalite yönetimi felsefesinden yararlanması, kaliteli ve nitelikli bireylerin yetiştirilmesi açısından oldukça önemli konu olmuştur. Burdan hareketle yükseköğretimde kurumların kalite seviyelerinin tespiti ve geliştirilme çalışmaları kurumun işleyişine ve kaliteli hizmetin devamlılığına katkı sağlamaktadır. Bu anlamda iş dünyasına nitelikli eleman yetiştirmeyi amaçlayan yükseköğretim kurumlarında kalite kültürünün benimsenip gelişmesi; eğitim-öğretim hizmetinin dış paydaşlarından olan işveren ve toplumun algılarının olumlu yönde değişmesi için etkili araç olmaktadır. Çalışmamda, yükseköğretim kurumlarında kalite yeterliklerini belirlemek üzere öğrenci memnuniyet düzeyini ölçen bir ölçek incelenerek hazırlanmışır. Çalışmamın uygulaması 2017 yılı güz yarıyılında İstanbul Esenyurt Üniversitesi'nde yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak hazırlanan anket güvenirlik ve geçerlilik çalışması yapıldıktan sonra, elde edilen veriler üzerinde korelasyon ilişki analizi gibi istatistiki analizler yapılarak, sonuçların yorumlamaları ve ilgili yükseköğretim kurumu için öneriler geliştirilmiştir Anahtar Kelimeler : toplam kalite yönetimi, eğitimde kalite, yükseköğretimde kalite Higher education quality system is the whole of activities that include high quality services and reassuring audit ve valuation for meeting the needs of students in higher education. The universities which have main purpose of researching, transfer and refresh the information are use quality management philosophy and it is very important topic for preparing pf qualified and talented individuals. Because of these, determine and groving activities of quality level are contribute of operation and continuity of quality service in the higher education institutions. In this sense, the higher education institutions which have aim for to train qualified personnel with adoption and development of quality culture; It is an effective tool for changing the perceptions of the employer and the society, which are external stakeholders of the education and training service, in a positive way. In my study, in order to determine the quality competencies in higher education institutions, a scale that measures the level of student satisfaction was prepared. The application of my study was done in Istanbul Esenyurt University in the fall semester of 2017 education year. After the survey reliability and validity study, which is prepared as a data collection tool, statistical analysis such as correlation relation analysis was performed on the obtained data the interpretations of the results and recommendations for the relevant higher education institution were developed.Keywords: total quality management, quality in education, quality in higher education.
Collections