Farklılıkların yönetiminin çalışanlar üzerindeki etkisi ve örnek bir inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Küreselleşen ve her gün daha da gelişmekte olan dünyada işletmelerin ayakta kalabilmesi günden güne zorlaşmakta, bu durum işletmeler için yeni stratejiler ve yeni pazar arayışlarına neden olmaktadır. Günümüz dünyasında, yaşanılan teknolojik gelişmeler ve küresel rekabetin artmasıyla birlikte işletmelerin, diğer rakiplerine karşı rekabet avantajı sağlama arzularında yükseliş meydana gelmiştir. Bu sebeple şirketlerdeki en önemli objenin şüphesiz çalışan yani insan olduğu apaçıktır. İşletmelerin birbirlerine karşı rekabet avantajı sağlarken, farklılıkların yönetimi uygulamalarını takip etmeleri şirketlerin işlerini kolaylaştırmaktadır. Birçok farklılık barındıran insanların bir arada çalışması hem şirkete fayda sağlamakta hem de şirket kültürünün bu farklılıklar doğrultusunda oluşmasını gerçekleştirmektedir. İşletmelerde farklılıkların doğru yönetilmesi şirket kültürünün tüm çalışanlar tarafından da kabul edilip, benimsenmesini kolaylaştırmaktadır. Bu çalışmada, farklılıkların yönetimi ve şirket kültürü ilişkisinin daha iyi anlaşılması için İstanbul da farklı alanlardaki işletmeler ile İspanya'da 3 aylık staj sürecimde saptadığım bulguları, farklılığın yönetsel süreçlerle verimli bir şirket kültürüne dönüştürülerek avantaj haline getirilebileceğini göstermek için, şirket koordinatörleri ile röportaj yapılmış, röportaja ek olarak kişisel gözlemler eklenmiştir. Bu araştırmadan elde edilen sonuç; çalışanların farklılık algılamalarının iyi bir yönetici ve lider tarafından etkilediği saptanmış ve böylece çalışmanın hipotezi kısmen doğrulanmıştır. Araştırmanın amacı; İşletmelerdeki farklılıkların iyi bir yönetsel mekanizmayla etkili bir şekilde kullanılabileceğini incelemektir. Araştırmanın önemi ise; Çıkan sonuçlara göre bu iki kavramın, yani işletmelerdeki farklılıkların ve iyi bir yönetsel mekanizmanın birbirlerini destekledikleri ve aralarında güçlü bir ilişki olduğu sonucunu ortaya koyması olmuştur. In the world that globalized and developed more day by day, the companies are being challenged and forced to develop new strategies and new markets. With the technological developments and rising global competition, desire to gaincompetitive advantage takes place. Therefore, the most important object in the organizations is apparent to be the worker, While Companies provide competitive advantage over others, through their diversity management techniques, facilitating the smooth working of organizations. Working with employees bearing a lot of differences provide benefits to organizations and help built an organizational culture in the direction of diversity. Appropriate management of diversity in companies makes easy adoption and recognition by all employees of the organization. In this study, in order to beter understand to diversity management and its relation to organizational culture, interviews and observations were held in companies in many fields in İstanbul. In addition, similar interviews and observations made in Spain during my internship. My findings indicate that, diversity combined with administrative process, supplies an efficient organizational culture, which turn out to be an advantage. The results obtained from my observations; being determined that diversity perseptions of employees are affected by a good manager and leader and thus the hypothesis of this study is partially verified. The aim of this research is to analise whether the diversities in companies are used effectively with a good administrative mechanism or not. The importance of this research; according to obtained results, is to put forward the result that these two words, that is, diversities in companies and good administrative mechanism support each other and there are a strong relationship between them.
Collections